Aanvraag Individuele coaching
I fall into the age category that has been around long enough to need a pretty broad range of insurance…to be on the safe side. We have most of our insurance with a Dutch company, OHRA…I don’t know if it stands for anything. Doesn’t matter.
We started with this company when I first moved to the Netherlands. We had our house insurance with them. Gradually over time we added other types of insurance and consolidated our existing insurance with them. In the past few months, my daughter scratched the side of one of the neighbor’s cars with her bike. She lost control as she was riding home by herself one day. It happens.
As all good neighbors do (or at least how I was raised) we went to the neighbors and told them about it and proceeded to file a claim with OHRA. We received a letter back with the form that we needed to fill in. Something in the letter was very striking to me. It said, ‘we understand that Lily had an accident with the neighbor’s car…’. Wow, they called her Lily! Not ‘your daughter’, not ‘Lily van de Laar’. ‘Lily’. It came across as a very personal letter. But it doesn’t stop there…
My husband had a question about the form, so he called to ask for help. He explained the situation and the person on the other end asked, ‘Is Lily OK?’ Double WOW! It’s multi-channel ‘Lily’! This is a ‘big f***ing deal’. Do you know how hard it is for big companies to take decisions like this? Across multiple channels, throughout the whole organisation, to speak to customers using only first names? I do. It’s daring, it’s different, it’s very, very personal. I loved it! I felt like they knew us. And frankly, after 10 years of being a customer, they should.
This is what every company is trying to do right now, be different, stand out. This approach isn’t relevant for all customers, think about older people who would find this disrespectful, or new customers who perhaps don’t yet feel as if you know them well enough to speak to them in this way, but for existing customers who fit a certain profile… It’s clear they had made a conscious decision about how they wanted to engage their customers.
It’s a small thing, but a big decision for a company to take this step. In my experience really great customer experiences are most often about small things. But small things from the customer perspective…not the company’s perspective. It sounds so easy, and yet it isn’t. I admire that OHRA dared to be different. I live this stuff day-in, day-out so I’m constantly in a state of hyper-awareness about it. The true gauge of their success is the fact that my husband actually told me about this telephone conversation because HE was so surprised by it.
Compliments to OHRA. With this company, I feel as though they truly know me. And that’s no small accomplishment. Trust me, I know about such things.
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend