Inzicht krijgen in de klant, Wie ben ik?
Dé klant bestaat niet. Er zijn verschillende typen klanten met veel overeenkomsten, maar ze verschillen in gedrag, hun verwachtingen en hun wensen. Wie zijn jullie klanten? Hoe zien ze eruit? Hoe gedragen ze zich en wat is voor hen de belangrijkste drivers om voor uw bedrijf te kiezen? Deze workshop geeft uw organisatie inzicht in haar klanten.
De deelnemers maken een aantal klantpersona’s en geven invulling aan wat voor de verschillende persona’s van belang is in de relatie met uw bedrijf. Ze brengen de klantverwachtingen in kaart en worden bewust van de toegevoegde waarde die ze kunnen bieden om een op maat gemaakte en persoonlijke dienstverlening te bieden.
Eigen inzichten in klanten worden vertaald naar klantpersona’s. De deelnemers leren klantinteracties op maat te maken door zich in te leven in de verschillende klanttypes.
Na afloop van de workshop zijn de deelnemers in staat om zich te verplaatsen in verschillende klanttypes en zich in te leven in hun verwachtingen.
De deelnemers kunnen bepalen hoe en waar het bedrijf toegevoegde waarde kan bieden aan klanten om retentie en loyaliteit te versterken.