Generatie Y klanten zijn klanten die ook wel millennials worden genoemd. Deze demografische generatie heeft officieel geen definitie die vaststaat, maar over het algemeen wordt er aangegeven dat generatie Y klanten geboren zijn tussen het jaar 1980 en het jaar 2000.

Veel bedrijven vinden het lastig om deze generatie aan te spreken, om hen te stimuleren en om hun loyaliteit naar het bedrijf toe te verbeteren. Wij geven u graag 4 praktische tips.

1. Gebruik omnichannel marketing

Millennials laten zich niet makkelijk beïnvloeden en zitten niet te wachten op schreeuwerige of agressieve reclamecampagnes. Bedrijven moeten omnichannel marketing aanspreken om de generatie Y klanten te bereiken en effectief aan te spreken. Dit betekent dat de boodschap consistent moet zijn, of deze nu wordt overgebracht via mobiele apps, via de website of via social media. Er moet een data-gedreven aanpak worden gehanteerd voor de lancering van nieuwe producten of diensten. Hierbij speelt personalisatie een belangrijke rol.

2. Implementeer de juiste technologieën

Millennials zijn goed geïnformeerd. Zij weten waar zij het over hebben en doen vaak veel onderzoek voor zij contact opnemen. Dit betekent ook dat zij een snel antwoord verwachten wanneer zij contact opnemen met de klantenservice. Uw medewerkers moeten dus de beschikking hebben over de juiste technologieën om snel aan de gevraagde informatie te komen. Servicemedewerkers moeten in staat zijn om accurate informatie te bieden binnen een korte doorlooptijd. Hier hebben zij de juiste technologie voor nodig om hen te ondersteunen.

3. Zorg voor voldoende selfservice

Selfservice is heel belangrijk voor generatie Y klanten. Millennials willen niet voor elk wissewasje contact op moeten nemen, maar zoeken de zaken graag zelf uit. Zorg er daarom voor dat er voldoende mogelijkheden zijn op het gebied van selfservice. Dit betekent overigens ook dat u als bedrijf kunt besparen op bepaalde vlakken. Alles wat via selfservice oplossingen verloopt hoeven uw medewerkers niet meer aan te pakken. Generatie Y klanten blij, uw medewerkers blij en u blij!

4. Zet de juiste betaalmogelijkheden in

Zeker wanneer u een webwinkel heeft is het voor generatie Y klanten van groot belang dat u de juiste betaalmogelijkheden beschikbaar stelt. Met alleen iDeal of PayPal komt u niet meer weg. U heeft uitgebreide betaalmogelijkheden nodig. Millennials hebben graag een keuze. Wanneer u deze keuze niet biedt, dan stappen zij door naar de volgende webwinkel. Betaalopties van derden worden steeds belangrijker. Hierbij kunt u denken aan Whatsapp Wallet, Google Wallet en Apple Pay.

Blijf het klantcontact optimaliseren!

Millennials houden van snelheid, zeker wanneer het om service gaat. Hier kunt u rekening mee houden door uw medewerkers goed voor te bereiden en door hen de juiste tools in handen te geven. Kan het klantcontact met generatie Y klanten nog wel wat verbeteren? Neem contact op voor advies en informatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu