Aanvraag Individuele coaching
Generatie Y klanten zijn klanten die ook wel millennials worden genoemd. Deze demografische generatie heeft officieel geen definitie die vaststaat, maar over het algemeen wordt er aangegeven dat generatie Y klanten geboren zijn tussen het jaar 1980 en het jaar 2000.
Veel bedrijven vinden het lastig om deze generatie aan te spreken, om hen te stimuleren en om hun loyaliteit naar het bedrijf toe te verbeteren. Wij geven u graag 4 praktische tips.
Millennials laten zich niet makkelijk beĆÆnvloeden en zitten niet te wachten op schreeuwerige of agressieve reclamecampagnes. Bedrijven moeten omnichannel marketing aanspreken om de generatie Y klanten te bereiken en effectief aan te spreken. Dit betekent dat de boodschap consistent moet zijn, of deze nu wordt overgebracht via mobiele apps, via de website of via social media. Er moet een data-gedreven aanpak worden gehanteerd voor de lancering van nieuwe producten of diensten. Hierbij speelt personalisatie een belangrijke rol.
Millennials zijn goed geïnformeerd. Zij weten waar zij het over hebben en doen vaak veel onderzoek voor zij contact opnemen. Dit betekent ook dat zij een snel antwoord verwachten wanneer zij contact opnemen met de klantenservice. Uw medewerkers moeten dus de beschikking hebben over de juiste technologieën om snel aan de gevraagde informatie te komen. Servicemedewerkers moeten in staat zijn om accurate informatie te bieden binnen een korte doorlooptijd. Hier hebben zij de juiste technologie voor nodig om hen te ondersteunen.
Selfservice is heel belangrijk voor generatie Y klanten. Millennials willen niet voor elk wissewasje contact op moeten nemen, maar zoeken de zaken graag zelf uit. Zorg er daarom voor dat er voldoende mogelijkheden zijn op het gebied van selfservice. Dit betekent overigens ook dat u als bedrijf kunt besparen op bepaalde vlakken. Alles wat via selfservice oplossingen verloopt hoeven uw medewerkers niet meer aan te pakken. Generatie Y klanten blij, uw medewerkers blij en u blij!
Zeker wanneer u een webwinkel heeft is het voor generatie Y klanten van groot belang dat u de juiste betaalmogelijkheden beschikbaar stelt. Met alleen iDeal of PayPal komt u niet meer weg. U heeft uitgebreide betaalmogelijkheden nodig. Millennials hebben graag een keuze. Wanneer u deze keuze niet biedt, dan stappen zij door naar de volgende webwinkel. Betaalopties van derden worden steeds belangrijker. Hierbij kunt u denken aan Whatsapp Wallet, Google Wallet en Apple Pay.
Millennials houden van snelheid, zeker wanneer het om service gaat. Hier kunt u rekening mee houden door uw medewerkers goed voor te bereiden en door hen de juiste tools in handen te geven. Kan het klantcontact met generatie Y klanten nog wel wat verbeteren? Neem contact op voor advies en informatie.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend