Aanvraag Individuele coaching
De learner experience, ook wel LX genoemd, staat in direct verband met de user experience, UX. Het is namelijk zo dat de term zijn oorsprong in de softwarewereld vindt, waar de learner experience zich op de user experience richt. Door aandacht te besteden aan de LX kan de UX effectief worden verbeterd wanneer er op drie punten wordt gefocust. EarlyBridge geeft u inzicht in deze drie aandachtspunten.
Het leveren van waarde is belangrijk voor iedere klant. Het betekent namelijk dat geen seconde van het leven van de klant wordt verspild door een verkeerde aanpak. Een optimale user experience ontstaat dus wanneer we waarde leveren in de vorm van een oplossing die daadwerkelijk het probleem van de gebruiker op kan lossen.
Een effectieve UX is een user experience die ervoor zorgt dat de gebruiker het eenvoudig vindt om te navigeren en om processen te doorlopen. Het is volledig duidelijk hoe de gebruiker iets moet gebruiken. Iedere stap wordt begrepen, waardoor het proces snel kan worden doorlopen. Ook hierbij geldt dat er geen seconde wordt verspild. Door te zorgen voor gebruiksvriendelijkheid, ofwel gebruiksgemak, zorgen we voor meer waarde.
Blijdschap is een punt dat vaak wordt vergeten. Een customer experience kan als heel snel, effectief en eenvoudig worden ervaren, maar wordt iemand er ook daadwerkelijk blij van? Een goede user experience hoort de gebruiker echt te verheugen.
De learner experience vindt, zoals eerder aangegeven, de oorsprong in de softwarebranche. Toch kunnen LX en UX in de praktijk verwijzen naar de meest uiteenlopende ervaringen in alle branches en bij alle activiteiten en evenementen. Het bieden van een effectieve user experience is belangrijk. Er is altijd ruimte voor verbetering. De wereld staat immers niet stil en alles blijft ontwikkelen.
Wilt u zorgen voor een optimale UX voor uw klanten? EarlyBridge helpt u graag verder. Wij komen graag langs om een maatwerk programma voor uw organisatie en doelen samen te stellen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een afspraak.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend