U wilt uw klanten de best mogelijke klantervaring bieden. Het zorgt er immers voor dat u als bedrijf meer successen kunt behalen, van meer betrokkenheid geniet en door kunt groeien. Social media kunnen u hierbij helpen. Met het nieuwe Instagram Stories kunt u de customer experience bijvoorbeeld aanzienlijk verbeteren.

Naast het posten van berichten op uw tijdlijn bij Facebook en Instagram, kunt u sinds vorig jaar berichten plaatsen die maar 24 uur zichtbaar zijn. Deze foto’s en video’s zijn vaak grappig bedoeld en ideaal om een kijkje achter de schermen te geven van uw organisatie. Veel grote merken gebruiken actief Instagram stories om te laten zien wat ze allemaal dagelijks doen. Wij geven u 5 mogelijkheden waarop u de klantervaring kunt verbeteren door middel van Instagram Stories.

Uitleg van Instagram Stories

In onderstaande video ziet u precies hoe Instagram Stories werkt.

1. Superzoom Instagram Stories

Superzoom is ideaal om in te zetten wanneer u zaken extra goed in beeld wilt brengen. Denk aan de structuur van uw product, om een voorbeeld te noemen. De close-upbeelden zijn ook uitstekend om in te zetten bij wedstrijden. Neem een close-up van één van uw producten en laat de klanten raden om welk product het gaat.

2. Tekst in uw Stories

U kunt gebruik maken van tekst in uw verhalen op Instagram. Het is mogelijk om zelf de achtergrondkleuren en het lettertype te kiezen, waardoor u dit eenvoudig op uw huisstijl kunt aanpassen. Gebruik deze tekst bijvoorbeeld om uw openingstijden weer te geven, om acties te promoten of om uw klanten gewoon te begroeten.

3. Instagram Boomerang

Instagram heeft ook de Boomerang functie, waarmee u eenvoudig een reeks foto’s maakt die in de vorm van een video worden weergegeven. De video maakt automatisch een soort lus van de afbeeldingen, welke zowel voorwaarts als achterwaarts afgespeeld kunnen worden. Zo creëert u eenvoudig uw eigen unieke GIF. Instagram Boomerang is ideaal voor het maken van korte en sterke content. Deze content wordt erg gewaardeerd door klanten met een relatief korte aandacht spanne.

4. Ga live met Instagram Stories

Live streams zijn tegenwoordig erg populair en vormen een uitstekende manier om de betrokkenheid te vergroten. U kunt live vragen van uw klanten beantwoorden, u kunt realtime productpresentaties houden of bijvoorbeeld een winnaar bekend maken van een wedstrijd die u eerder op social media heeft geplaatst.

5. De normale Instagram Stories modus

Er is zeker niets mis met het gebruik van de reguliere Instagram Stories modus. U kunt gebruik maken van filters, stickers, locaties, GIF’s, teksten, pictogrammen en hashtags. Deze modus is ideaal om uniek foto- en videomateriaal te delen, bijvoorbeeld om uw klanten te bedanken voor hun loyaliteit aan uw bedrijf.

Er zijn veel zaken die u kunt posten op uw Instagram Stories. Denk hierbij aan:

  • Nieuwe medewerkers
  • Inpakken van bestellingen
  • Mensen aan het werk
  • Aan en afvoer van goederen
  • Tips van medewerkers
  • CEO die iets vertelt
  • Sneak preview van producten of events

Wilt u ook meer betrokkenheid realiseren?

Het is goed om u optimaal in te zetten voor het realiseren van meer betrokkenheid met uw klanten. Benieuwd naar hoe wij u kunt ondersteunen en wat het u en uw organisatie kunt opleveren? Neem gerust eens contact op voor meer informatie of advies.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu