Aanvraag Individuele coaching
Als bedrijf moet u aandacht besteden aan zowel een optimale user experience (UX) als een optimale customer experience (CX). U wilt immers dat betrokken klanten ook betrokken blijven. Daarnaast wilt u uw prospects en zogenaamde first-timers ook omvormen tot betrokken klanten. Hiervoor heeft u een uitstekende UX en CX nodig, maar wat is nu precies het verschil?
De UX is wanneer de klant begint te communiceren met de website, met uw mobiele apps of de producten. Het wordt gemeten in klikken, slagingspercentages, verlatingspercentages en andere statistieken. U heeft dus niet direct, persoonlijk contact met deze klanten. Deze klanten communiceren met een product van u en (nog) niet met u zelf of uw servicemedewerkers.
Om een optimale user experience te realiseren is het dus belangrijk aandacht te besteden aan de producten waarmee deze klanten communiceren. Dit betekent dat zij in staat moeten zijn om snel en makkelijk te navigeren naar de juiste paginaās van uw website. Zij moeten informatie, diensten en producten makkelijk kunnen vinden en een actie uit kunnen voeren zonder belemmeringen. Apps moeten feilloos werken en laadtijden moeten acceptabel zijn, downtime mag er zeker niet zijn.
De CX omvat alle interacties die een persoon heeft met uw bedrijf. Het kan gaan om verschillende interacties, zoals interacties via de computer, mobiele telefoons, callcenters, marketing- en verkoopafdelingen. Het kan worden gemeten in de vorm van een algehele ervaring. Ieder stukje interactie behoort tot de customer experience.
Wanneer u een optimale customer experience wilt realiseren, dan moet er worden gezorgd voor vriendelijke, empathische en behulpzame interactie. Klanten moeten zich tevreden voelen na de interactie met uw bedrijf, zodat zij deze positieve ervaring kunnen delen met anderen. Dit zorgt voor meer betrokkenheid van de betreffende klant en uiteraard voor meer naamsbekendheid in het algemeen.
De kans op interactie met klanten wordt aanzienlijk vergroot wanneer de UX uitstekend is. Mensen hebben een aangename gebruikservaring en willen op basis daarvan overgaan tot interactie. Wanneer de interactie dan niet voor dezelfde tevredenheid zorgt, dan blijft het succes uit. Het is dus belangrijk dat beide zaken, zowel de UX als de XC, van optimale kwaliteit zijn. Alleen dan profiteert u van een 100 procent klanttevredenheid en betrokkenheid.
Wij helpen u graag verder wanneer u de UX, de CX of beide zaken wilt optimaliseren. U kunt bij ons terecht voor diverse interessante en doeltreffende workshops op maat. Uiteraard kunt u altijd contact met ons opnemen voor meer informatie of advies.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend