Aanvraag Individuele coaching
De customer experience (CX) bestaat, of u er als bedrijf nu aandacht aan besteedt of niet. Bedrijven die geen aandacht aan de klantervaring besteden lopen veel kansen mis. Daarom is het belangrijk om een goede CX strategie te ontwikkelen en in gebruik te nemen. De customer experience moet op de eerste plaats goed passen bij de doelgroep, bij de klanttype, maar daarnaast moet deze ook aansluiten bij de bedrijfsidentiteit.
Een goede CX strategie vereist dan ook aandacht om de juiste combinaties te vinden. Het maken van een goede CX strategie kost een paar weken tot maanden. Durf daarin lef te tonen echt door te vragen bij klanten. Neem niet zomaar dingen aan, maar denk eens out-of-the-box.
Er wordt vaak gedacht dat het verbeteren van de CX vooral een proces van investeringen maken is. Niets is minder waar. Uiteindelijk gaat het namelijk niet om de investeringen die u doet, maar om de keuzes die u maakt. Het doel is om de klantbelangen en de bedrijfsbelangen zo goed mogelijk op elkaar aan te sluiten. Hiervoor is het belangrijk om bewuste keuzes te maken en de combinaties te durven maken die nodig zijn om de CX effectief en voor de lange termijn te optimaliseren.
Gebruik ook kwalitatieve interviews om meer informatie uit uw klanten te halen. Soms zijn er vooral inspanningen nodig, soms zijn er wat investeringen nodig. Uiteindelijk werkt het optimalisatieproces twee kanten op, namelijk in het voordeel van de klant en het voordeel van de medewerkers. Hier kan het bedrijf van profiteren.
Door keuzes te durven maken in de aanloop naar het verbeteren van de customer experience zorgt u ervoor dat de klanten meer tevreden worden. Tevreden klanten zorgen voor meer werktevredenheid onder de medewerkers. Beide partijen worden dus op positieve wijze beĆÆnvloed en dit heeft weer uitwerking op het bedrijf. Er bestaat meer waardering voor de onderneming en dit zorgt ervoor dat het bedrijf verder kan ontwikkelen en effectief kan groeien.
Een slecht klantcontact zorgt voor een lagere werktevredenheid onder het personeel. Dit verslechtert het klantcontact weer, waardoor er een negatieve spiraal ontstaat. Door het proces om te draaien, en te zorgen voor een positieve invloed, ontstaat er een opwaartse spiraal.
Een goed klantcontact is een essentieel onderdeel van het proces voor het optimaliseren van de totale customer experience. Wilt u uw klantcontact verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend