Aanvraag Individuele coaching
De consument van 2021 gedraagt zich anders dan de consument van 2019. De coronacrisis heeft een belangrijke rol gespeeld in de gedragsverandering. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat mensen op een andere manier inkopen zijn gaan doen. We zijn in korte tijd allemaal snel gewend geraakt aan het online shoppen en zaken doen via internet. Dit betekent ook dat consumenten meer ervaringen hebben opgebouwd en juist dit heeft geleid tot het kritischer worden van consumenten. Dit is een gegeven dat bedrijven niet zomaar over het hoofd mogen zien.
De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat we ineens veel meer via het internet moesten gaan doen. Hierdoor is de hoeveelheid aan ervaring met shoppen en zaken doen via internet snel gegroeid voor veel consumenten. De ervaringen lopen erg uiteen, van bijzonder goed tot barslecht. IT dienstverlener SAS heeft een onderzoeksrapport gepresenteerd, genaamd: āExperience 2030: Has COVID-19 created a new kind of customer?ā
De resultaten liegen er niet om. Consumenten zijn kritisch en zijn niet bang om direct āaf te straffenā als iets niet aan hun verwachtingen voldoet. Maar liefst 9 op de 10 consumenten geven aan bij een tweede aankoop direct voor een andere winkelier te kiezen als de ervaring met de eerste winkelier tegenvalt. Voor het onderzoek werden 10.000 consumenten ondervraagd, afkomstig uit Afrika, het Midden-Oosten en Europa.
De consument is dus kritischer en zal snel besluiten om een tweede aankoop elders te doen wanneer een ervaring niet aan de verwachtingen voldoet. Toch staat hier ook nog een gegeven tegenover dat voor ondernemers interessant is. Het is namelijk zo dat de consument van 2021 ook sneller geneigd is om goede ervaringen te belonen. Consumenten die zich tijdens de coronacrisis goed geholpen voelen door een bedrijf zijn bereid om meer uit te geven bij deze ondernemer. Maar liefst 59 procent van de ondervraagden geeft aan meer te willen betalen voor diensten of producten bij bedrijven waarmee zij tijdens de pandemie een goede ervaring mee hebben.
De statistieken maken het duidelijk. Het is niet eerder zó belangrijk geweest om volle aandacht te schenken aan het bieden van een optimale klantervaring. Gaat er iets mis, waardoor de customer experience niet maximaal is? Dan bestaat het risico dat de klant voor een volgende aankoop bij een concurrerend bedrijf terecht komt. Bedrijven moeten in deze tijd vooral inzetten op langdurige loyaliteit, volgens de onderzoekers van SAS. Er moet meer worden gefocust op het behouden van bestaande klanten dan op het werven van nieuwe klanten. Het opbouwen van een vertrouwensband met klanten is belangrijk en dit begint allemaal bij het realiseren van een optimale customer experience.
Hoe beter de customer experience, hoe meer voordeel u hieruit haalt voor uw bedrijf. Alles draait om het tevreden stellen van de steeds kritischer wordende consument. Wilt u de customer experience verbeteren en aan de slag met langdurige klantloyaliteit? Dan kan EarlyBridge u helpen met praktische trainingen voor uw medewerkers. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of bekijk ons open aanbod. Ons team staat voor u klaar!
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend