Aanvraag Individuele coaching
In 2017 deed Motivaction, een bureau voor marktonderzoek, onderzoek voor de ACM, Autoriteit Consument & Markt. Het onderzoek richtte zich onder meer op de invloed van online reviews. Bedrijven die denken dat reviews in 2018 echt passe zijn hebben het flink mis volgens dit onderzoek. De resultaten laten namelijk zien dat maar liefst 75% van alle kopers eerst naar reviews kijkt voordat er een aankoop wordt gedaan.
Consumenten hebben vaak het idee dat zij makkelijk worden misleid door bedrijven. Ervaringen uit het verleden hebben ervoor gezorgd dat zij tegenwoordig erg voorzichtig zijn met het uitzoeken van partijen om aankopen bij te doen. Het onderzoek van Motivaction laat resultaten zien die er niet om liegen. Maar liefst 3 van de 4 kopers leest eerst online reviews voordat deze besluit om al dan niet een aankoop te doen bij de betreffende aanbieder.
De resultaten geven aan dat reviews en vertrouwen sterk met elkaar zijn verbonden. Wanneer er geen online reviews vindbaar zijn, dan ontstaat er direct wantrouwen en zoekt men verder. Bedrijven die geen online reviews toestaan zetten zichzelf dus neer op een, voor de consument, onbetrouwbare positie.
Consumenten willen vooral eerlijkheid zien in online reviews. Zeker in het verleden waren er veel online reviews te lezen op bedrijfswebsites zelf. Later ontdekten consumenten dat deze reviews vaak door de bedrijven zelf werden geschreven. Hierdoor is het wantrouwen gegroeid en wordt er tegenwoordig niet meer vertrouwd op reviews die op de bedrijfswebsites zelf te vinden zijn.
Consumenten surfen nu naar bekende beoordelingssites of snuffelen op social media naar echte reviews, van echte klanten. Bedrijven doen er dus goed aan om reviews toe te staan en om negatieve reacties ook te laten staan. Het gaat er in de meeste gevallen niet om dat een negatieve reactie is, maar vooral om de manier waarop daarmee omgegaan wordt. Er moet dus ook in combinatie met reviews klantcontact bestaan.
Reviews zorgen voor meer vertrouwen en leveren nieuwe klanten op. Een goed klantcontact is hierbij erg belangrijk. Consumenten beoordelen bedrijven namelijk ook op basis van de aangeboden service en zeker niet alleen op basis van de aangeboden producten of diensten. Een goede zorg voor klantcontact is daarom essentieel. Wilt u uw klantcontact verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend