Zet reviews van klanten slim in

Reviews van klanten zijn heel belangrijk voor bedrijven. Steeds meer bedrijven verzamelen dan ook reviews van hun klanten. Dit kan op meerdere manieren. Zo kan er gebruik gemaakt worden van de services van diverse onafhankelijke beoordelingssites, zoals KiyOh, Testpilot en The Feedback Company. Het is natuurlijk ook mogelijk om recensies te verzamelen op social media pagina’s en op de eigen website.

In alle gevallen is het goed om reviews van klanten te verzamelen, want de mening van eerdere klanten wordt snel vertrouwd door potentiële nieuwe klanten. Het is daarom altijd aan te raden om de verzamelde reviews slim in te zetten voor uw bedrijf.

Zorg ervoor dat de beoordelingen betrouwbaar zijn

Tegenwoordig maken veel consumenten gebruik van beoordelingssites en social media om eerst te checken wat de algemene ervaringen met een bedrijf zijn. We doen inkopen op basis van online reviews. Juist daarom is het heel belangrijk om ervoor te zorgen dat de reviews eerlijk en betrouwbaar zijn. Er zijn nog altijd bedrijven die zelf de reviews schrijven die zij op hun website publiceren. Dit is niet aan te raden. Het mag in geen geval zo zijn dat consumenten hun vraagtekens gaan zetten bij online reviews die zij lezen over uw bedrijf. Wij raden daarom aan om de reviews te verzamelen via een onafhankelijke beoordelingssite of social media.

Vraag structureel om een online review

Online reviews spreken voor uw bedrijf. Deze reviews kunnen potentiële klanten alles vertellen over de kwaliteit, de service, de klantbeleving en meer. Eigenlijk wordt alle informatie waar consumenten naar zoeken weergegeven in de vorm van online reviews. Om de online reviews voor uw bedrijf in te kunnen zetten is het natuurlijk goed om er zo veel mogelijk te hebben. Het spreekt voor zich dat u het aantal op moet bouwen. Dit doet u door iedere klant structureel om een online review te vragen. Dit kunt u zelf doen, maar het is ook mogelijk om dit direct via een beoordelingssite te laten verlopen.

Leer van de online reviews

Het inzetten van online reviews voor uw bedrijf is slim, omdat de online reviews alles vertellen over de ervaringen van klanten met uw bedrijf. Toch is dit niet het enige. U kunt namelijk zelf ook slim gebruik maken van online reviews. Zijn er klanten die toch nog wel wat verbeterpuntjes te melden hebben? Leer hiervan en ga ermee aan de slag. Dit biedt u volop mogelijkheden om uw klantcontact en de klantbeleving verder te optimaliseren.

Klantcontact en de klantbeleving optimaliseren

Het klantcontact en de klantbeleving zijn heel belangrijk voor het succes én de toekomst van uw bedrijf. Kunt u verbeteren? Doe dit dan zeker. Het zal uw bedrijf steeds sterker maken. EarlyBridge helpt u graag bij het optimaliseren van het klantcontact en de klantbeleving. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of advies.

Vorig bericht
Minder fysieke schoenenwinkels: gevolgen voor klantbeleving?
Volgend bericht
3x Managers mythes en hun coaching

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.