Pop-up locaties zijn niet altijd nodig voor klantervaring

We zien steeds meer pop-up locaties / concept stores verschijnen. De grootste merken doen graag aan deze nieuwe trend mee, en juist dat gegeven zorgt ervoor dat ook de kleinere bedrijven gaan nadenken over het realiseren van pop-up locaties. Het zou een sterke verbetering van de klantervaring opleveren, maar is dit wel echt zo? In dit blog duiken we in de wereld van de pop-up locaties.

80 miljard dollar per jaar

In Amerika is er een onderzoek ingesteld naar wat pop-up locaties werkelijk kunnen doen voor een bedrijf. Grote ondernemingen, zoals Google en Facebook, hebben zich al bezig gehouden met pop-up locaties. Wat levert het op? De resultaten van het onderzoek, uitgevoerd door Storefront, liegen er niet om. Pop-up locaties zorgen voor meer betrokkenheid, een grotere merkbekendheid en een nieuwe inkomstenstroom. In de Verenigde Staten zouden de pop-up winkels naar schatting 80 miljard dollar per jaar opleveren. In Nederland ligt dit bedrag vanzelfsprekend lager.

Grote investering nodig

Hier staat wel een belangrijk nadeel tegenover. Het is namelijk zo dat er aan pop-up winkels hogere eisen worden gesteld dan aan reguliere winkels. Zo moet het assortiment up to date zijn, de prijzen moeten zeer scherp zijn, er moeten unieke producten worden aangeboden en de totale ervaring moet ook nog eens optimaal zijn. Uiteindelijk kost het een enorme investering om een pop-up locatie helemaal goed te krijgen.

Niet noodzakelijk voor de customer experience

Adam Pritzker, van Assembled Brands, is heel duidelijk over de noodzaak van pop-up locaties voor een betere klantervaring. Bedrijven die al op een goed niveau leveren aan klanten en de juiste gegevens verzamelen hebben het niet nodig om te investeren in pop-up locaties. Een succesvolle fysieke winkel moet gaan over het opbouwen van klantenloyaliteit en niet over eenmalige verkopen of sampling.

Veel bedrijven denken dat het openen van een pop-up winkel zorgt voor veel aandacht en dat dit voldoende is om de verkopen een boost te geven. De werkelijkheid ligt anders. Mensen kopen eenmalig bij een pop-up locatie en zijn zij tevreden over de aankoop, dan bestellen zij het online nog eens, vaak bij een concurrent. Dit geeft aan dat de pop-up strategie niet effectief is.

Zorg voor een optimale customer experience

Om een optimale customer experience te realiseren voor uw klanten heeft u geen pop-up locatie nodig. U hoeft geen grote investeringen te doen om klantenloyaliteit op te bouwen. U kunt andere wegen bewandelen, die korter én voordeliger zijn. EarlyBridge ondersteunt bedrijven bij het optimaliseren van de customer experience. Wilt u hier meer over weten? Neem dan vrijblijvend contact op met ons en wij vertellen u graag meer.

Vorig bericht
Durf feedback te geven en te ontvangen
Volgend bericht
Shopgedrag van klanten in 2040: ready for it?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.