Persoonlijke aandacht op hypotheekmarkt groeit

De hypotheekmarkt is natuurlijk sterk verbonden met de woningmarkt. Woningprijzen zijn hard aan het stijgen op dit moment. Afgelopen zomer werd er een behoorlijke groei gezien op de hypotheekmarkt en na de zomer van 2019, in september, werd er een aardige krimp gespot. Voor de hypotheekmarkt valt of staat alles met de ontwikkelingen die plaatsvinden op de woningmarkt.

Bedrijven die actief zijn op de hypotheekmarkt moeten een sterke inzet tonen om klanten aan te trekken. Het blijkt dat dit het best gedaan wordt door veel persoonlijke aandacht te bieden.

Persoonlijk contact wordt steeds belangrijker

We leven natuurlijk in het digitale tijdperk en veel mensen doen het liefst alles online. Consumenten gaan liever niet meer de deur uit om een boodschap te halen of een cadeautje te kopen voor een verjaardag. We doen lekker alles online. Deze digitalisering is ook sterk aanwezig op de hypotheekmarkt, maar toch wordt er op deze markt gezien dat de behoefte aan persoonlijk contact en persoonlijke aandacht groeit. Het is voor hypotheekaanbieders belangrijk om bereikbaar te zijn, om fysiek aanwezig te zijn en om iedere klant de juiste aandacht te bieden.

De Hypotheker begrijpt deze groeiende behoefte

De directievoorzitter van De Hypotheker, Michel van de Akker, geeft aan de groeiende behoefte aan persoonlijke aandacht wel te begrijpen. Hij is van mening dat dit vooral ook te maken heeft met het ‘gewicht’ van een hypotheek. In veel gevallen is een hypothecaire lening een product dat noodzakelijk is én dat de financiële situatie sterk beïnvloedt. Het is daarom heel belangrijk om met een adviseur in gesprek te gaan en een bewuste keuze te kunnen maken. Het gaat immers om de toekomst en daar willen klanten zo zeker mogelijk over zijn. De Hypotheker speelt in op deze behoefte door meer vestigingen te openen, waardoor er letterlijk altijd een ervaren adviseur in de buurt te vinden is.

Bied consumenten een keuze

Voorheen kenden we de digitale opties van klantcontact natuurlijk nog niet. Nu zijn er al bedrijven die uitsluitend nog digitale contactmogelijkheden bieden. De groeiende behoefte aan persoonlijk contact laat zien dat het belangrijk is om de consument zelf de vrije keuze te bieden. Dit wordt ook door De Hypotheker zo aangepakt. Mensen die een hypotheek willen regelen kunnen dit grotendeels op kantoor doen, met een ervaren adviseur, maar zij kunnen dit ook grotendeels via internet doen. De laatste check vindt wel altijd plaats op kantoor, met een adviseur. Consumenten moeten iets te kiezen hebben, zodat zij hun eigen weg kunnen bewandelen naar het eindproduct.

Hoe gaat u om met uw klantcontact?

Veel bedrijven richten de contactmogelijkheden eenmalig in en kijken hier eigenlijk niet meer naar om. Voor hen is het wel goed zo, maar is het voor de consument ook goed genoeg? Het is belangrijk om regelmatig kritisch te kijken naar contactmogelijkheden en het klantcontact. Hoe gaat u hiermee om? Ziet u verbeterpunten, maar weet u eigenlijk niet goed hoe u het klantcontact kunt optimaliseren? EarlyBridge helpt u graag verder. Voor meer informatie of advies kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Vorig bericht
Frictie zorgt voor afhakers in de customer journey
Volgend bericht
6 Don’ts bij Customer Journey Mapping

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu