In de media merken we dat de begrippen personal journey en customer journey vaak door elkaar worden gebruikt. De personal journey is heel iets anders dan de customer journey. Als bedrijf kunt u zich optimaal focussen op de customer journey en het voortdurend optimaliseren van deze klantreis. Dit is anders wanneer we kijken naar de personal journey. Dit is namelijk het complete traject van wat iemand doet wanneer hij of zij ergens behoefte aan heeft. Hier heeft u als bedrijf niet de volledige controle over.

Een stukje overlap biedt kansen

De personal journey is een traject waar bedrijven niet volledig inzicht in hebben. Slechts een deel van deze personal journey komt in aanraking met de customer journey. Over dit deel heeft het bedrijf controle, maar op de rest van de personal journey heeft het bedrijf geen grip. Dit betekent dat het stukje overlap, het moment waarop de personal journey en de customer journey elkaar kruisen, hét moment is waarop de meeste kansen bestaan.

De klant direct ‘pakken’

Als bedrijf heeft u maar één kans om een klant te overtuigen van uw waarde en deze kans doet zich voor wanneer de twee journeys elkaar kruisen. Dit is het moment waarop u de klant een optimaal inzicht kunt geven in wat u voor deze klant kunt betekenen. Dit stukje moet zo goed georganiseerd zijn dat de betreffende klant niet meer verder wil kijken. Deze wil direct zaken doen met uw bedrijf. Het gaat er dus om dat u de klant direct weet te ‘pakken’ wanneer de personal journey in aanraking komt met de customer journey.

De customer journey optimaliseren

Alleen een optimaal georganiseerde, overtuigende en effectieve customer journey kan iemand binnenhalen en binnenhouden op die momenten dat het ertoe doet. Juist daarom is de organisatie van de customer journey zo belangrijk. Uw customer journey heeft voortdurend aandacht nodig. Door de hele klantreis goed in beeld te brengen, door te meten en te analyseren, krijgt u een goed inzicht in de mogelijkheden voor het optimaliseren van uw customer journey.

Customer journey mapping

Veel bedrijven hebben te weinig inzicht in de customer journey en hebben totaal geen weet van de personal journey en het moment waarop de twee elkaar kruisen. Heeft u al eens aan customer journey mapping gedacht? Als u hier meer over wilt weten, dan kunt u ons gratis e-book downloaden. Natuurlijk kunt u ook altijd contact met ons opnemen voor informatie en advies.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.