Heb een open en kwetsbare duurzaamheidsstrategie

Het hebben van een duurzaamheidsstrategie is in deze tijd natuurlijk onmisbaar. Inmiddels is de nieuwe wet ingegaan, de Informatieplicht Energiebesparing, die een groot deel van de Nederlandse bedrijven verplicht om maatregelen te treffen om het vlak van duurzaamheid. Daarnaast is het ook voor het succes van een bedrijf belangrijk om een duurzaamheidsstrategie te hebben, want het blijkt dat consumenten steeds minder graag zaken doen met bedrijven die niets doen als het om duurzaamheid gaat.

Communiceer uw duurzaamheidsstrategie

Consumenten gaan dus niet meer zo snel in zee met bedrijven die niets geven om duurzaamheid. Dit betekent dat u op de eerste plaats een goede duurzaamheidsstrategie nodig heeft, maar op de tweede plaats natuurlijk ook dat het heel belangrijk is om deze strategie naar buiten toe te communiceren. Het is voor uw onderneming belangrijk om uw doelgroep te laten weten op welke manier(en) u bezig bent met verduurzaming. Dit zorgt ervoor dat u een sterkere band op kunt bouwen met uw doelgroep en bestaande klanten.

Deel uw prestaties met de buitenwereld

Bedrijven die actief bezig zijn met duurzaamheid en verduurzaming doen er goed aan om de prestaties op dit vlak te delen met de buitenwereld. Wat heeft uw bedrijf al gedaan om duurzamer te werken en wat is er bereikt met de maatregelen die tot nu toe getroffen zijn? Laat duidelijk zien dat u een doel heeft als het om duurzaamheid gaat, maar vergeet niet dat geen onderneming perfect is.

Kies voor kwetsbaarheid in de communicatie

Geen mens is perfect en dit geldt ook voor bedrijven. Er kan altijd méér gedaan worden en er zijn altijd zaken die nog een oplossing nodig hebben, ook als het om duurzaamheid gaat. Het is belangrijk om dergelijke informatie niet achter te houden, maar juist te communiceren. Met een open en kwetsbare duurzaamheidsstrategie bereikt u het meest.

U doet er goed aan om duidelijk te zijn over welke problemen u nog op wilt lossen en op welke manier u dit wilt gaan doen. Dit wekt extra vertrouwen in uw bedrijf op als het om duurzaamheid gaat.

Zet uw bedrijf sterker neer

Met een open en kwetsbare duurzaamheidsstrategie kunt u uw bedrijf aanzienlijk sterker neerzetten en dit levert u extra waardering op. Maak uw prestaties en uw aandachtspunten zichtbaar, zodat u uw bedrijf kunt ontwikkelen en verrijken. Hier zijn uiteraard meerdere mogelijkheden toe en daar vertelt EarlyBridge u graag meer over. Neemt u gerust eens contact met ons op om te ontdekken wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Vorig bericht
Een groep of een team: ken de 5 verschillen!
Volgend bericht
Maak kennis met Kathy van de Laar

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu