Aanvraag Individuele coaching
Bedrijven krijgen steeds meer te maken met de invloeden van online kanalen. Consumenten gaan vaak eerst op zoek naar online informatie over producten / diensten en contactmogelijkheden. Op basis van wat zij op het internet aantreffen maken zij een keuze voor een partij waarmee zij in zee willen gaan.
Dit betekent dat bedrijven in deze tijd niet meer zonder omnichannel strategie kunnen. Toch blijven aardig wat ondernemingen nog een beetje achter op dit vlak. Wat is een omnichannel strategie en wat is de invloed op het klantcontact?
Consumenten maken gebruik van steeds meer online kanalen. Er worden niet alleen mƩƩr kanalen aangesproken, maar deze kanalen worden ook steeds intensiever gebruikt. Hier moeten bedrijven goed op inspelen als het gaat om het klantcontact. Zo kunnen klanten communiceren via:
Een deel van de bedrijven gaat hier zeer goed mee om, maar een ander deel is niet in staat om klanten op een effectieve wijze te bedienen. Zij kunnen het klantcontact niet optimaal vormgeven doordat er een omnichannel strategie ontbreekt.
Wat doen deze bedrijven dan wel? In de meeste gevallen werken deze ondernemingen nog in āhokjesā. Zij plaatsen ieder online kanaal in een afzonderlijk hokje en gaan vanuit die basis te werk. Hierdoor komt het veel voor dat er wordt geprobeerd klanten over te hevelen van het ene kanaal naar het andere. De kanalen worden niet ingezet om elkaar te versterken, ondersteunen en aan te vullen, maar worden altijd als aparte partijen gezien. Dit zorgt vaak voor onnodige drempels voor de consumenten.
Consumenten kunnen steeds meer zelf in het klantcontact met bedrijven. Consumenten worden actiever in het zoeken naar contact en worden daarnaast ook interactiever. We hebben te maken met diverse selfservice mogelijkheden en de customer journey kent in deze online tijd veel meer wegen dan voorheen.
Consumenten willen zelf kunnen bepalen welke beschikbare kanalen worden aangesproken. Dit betekent dat het ontbreken van een multichannel strategie ten koste gaat van het klantcontact en dus van de groei van het bedrijf.
Een goed klantcontact is nodig om verder te kunnen ontwikkelen, om de klanttevredenheid te verhogen en te kunnen groeien in uw branche. Wilt u uw klantcontact en uw omnichannel strategie verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend