Aanvraag Individuele coaching
Het gedrag van mensen bestaat voor een aanzienlijk deel uit gewoonten. We beseffen het ons niet zo, maar deze gewoonten beïnvloeden ons leven dagelijks. Gewoonten ontstaan niet vanzelf. Deze ontstaan door keer op keer hetzelfde te herhalen totdat dit op den duur automatisch gaat. In de praktijk duurt dit soms wel 66 dagen waarbij de handeling iedere dag bewust herhaald moet worden.
Het kost tijd om van iets een gewoonte te maken. Dit heeft een onderzoek, uitgevoerd door Jeremy Dean, ook bewezen. Hij deed onderzoek naar gewoonten en gebruikte de resultaten om een boek over het maken en breken van gewoonten te schrijven. Er deden 96 mensen mee aan het onderzoek.
Zij mochten een handeling uitkiezen die zij dagelijks zouden willen doen en nu nog niet deden, zoals iets simpels als ontbijten. Vervolgens moesten zij 84 dagen lang iedere dag ontbijten, om bij dit voorbeeld te blijven, en zij moesten rapporteren in hoeverre zij zich hieraan hadden gehouden en in welke mate zij dit automatisch hadden gedaan.
Gemiddeld hadden de deelnemers 66 dagen nodig om een nieuwe gewoonte te ontwikkelen. De tijd die de deelnemers precies nodig hadden bleek ook afhankelijk te zijn van de aan te leren gewoonte zelf. Het aanwennen van de gewoonte om een glas water te drinken na het ontbijt kostte slechts 20 dagen, maar het kostte men 40 dagen om aan te leren een stuk fruit te eten na de lunch.
Er waren mensen bij die hun nieuwe gewoonte na 84 dagen nog niet hadden aangeleerd. Dit waren mensen die sportieve activiteiten op vaste momenten van de dag aan wilden wennen. Het zou in de praktijk maximaal 250 dagen kunnen duren voordat iemand daadwerkelijk van een handeling een gewoonte heeft gemaakt.
Binnen het klantcontact komen ook gewoonten voor. Wanneer dit verkeerde gewoonten zijn, dan neemt de kwaliteit van het klantcontact af. Goede gewoonten kunnen het klantcontact optimaliseren. Lees meer over onze training reinforcement waarbij we rekening houden met het aanleren van gewoonten in onze training trajecten. Neem contact met ons op voor advies op maat.
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend