Er zijn verschillende vormen van kennis over brengen. Een van de beste methodes op het moment is micro-learning. Dit wordt ook wel microleren genoemd. Het gaat om het leren op een compacte en snelle wijze. Er wordt geleerd met behulp van digitale leerinterventies. Dit kunnen korte video’s zijn die veelal tussen de 0,5 en 5 minuten, teksten of iets in een e-learning omgeving. De herkenbaarheid en de relevantie van waarde wordt eenvoudig verhoogd doordat het hierdoor goed mogelijk is om de digitale leerinterventies optimaal af te stemmen op de leergroep.

Steeds meer bedrijven kiezen voor micro-learning

Micro-learning wordt steeds meer van deze tijd. Meer en meer bedrijven kiezen ervoor om deze vorm van leren in te zetten. Zo wordt het al vaker gezien als onderdeel van de inwerkperiode. De nieuwe medewerker wordt door middel van digitale leerinterventies wegwijs gemaakt binnen het bedrijf en leert op die manier de normen en waarden kennen. Het is een effectieve manier om nieuwe medewerkers snel te laten wennen aan de organisatiecultuur.

Effectief door de herkenbaarheid en relevantie

Als we kijken naar wat micro-learning nu zo effectief maakt, dan zien we dat dit vooral te maken heeft met de herkenbaarheid het de relevantie. Hoe meer men zich kan verplaatsen in de geschetste situatie, hoe beter de stof op wordt gepakt. De digitale leerinterventies voor micro-learning kunnen speciaal voor een bepaalde groep, zoals een bedrijfsteam, worden gemaakt. Hierdoor is de herkenning groot en zijn de leermiddelen optimaal relevant. Dit zorgt ervoor dat micro-learning optimaal effectief is.

Micro-learning voor een optimale klantenservice

De kwaliteit van een klantenservice wordt steeds belangrijker. We kunnen tegenwoordig op veel verschillende manieren contact opnemen met een gemiddelde klantenservice. Denk aan onder meer telefoon, email, live chat en social media. Middels micro-learning wordt de klantenservice voortdurend bijgeschoold, waardoor het vrij eenvoudig is om deze helemaal up to date te houden. Uiteindelijk speelt de klantenservice een grote rol in het succes van een bedrijf.

Klantcontact verbeteren?

Een goed klantcontact wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Om uw medewerkers te trainen kunt u gebruik maken van micro-learning. Wilt u uw klantcontact verbeteren en advies over dit onderwerp? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu