Aanvraag Individuele coaching
Er zijn verschillende vormen van kennis over brengen. Een van de beste methodes op het moment is micro-learning. Dit wordt ook wel microleren genoemd. Het gaat om het leren op een compacte en snelle wijze. Er wordt geleerd met behulp van digitale leerinterventies. Dit kunnen korte video’s zijn die veelal tussen de 0,5 en 5 minuten, teksten of iets in een e-learning omgeving. De herkenbaarheid en de relevantie van waarde wordt eenvoudig verhoogd doordat het hierdoor goed mogelijk is om de digitale leerinterventies optimaal af te stemmen op de leergroep.
Micro-learning wordt steeds meer van deze tijd. Meer en meer bedrijven kiezen ervoor om deze vorm van leren in te zetten. Zo wordt het al vaker gezien als onderdeel van de inwerkperiode. De nieuwe medewerker wordt door middel van digitale leerinterventies wegwijs gemaakt binnen het bedrijf en leert op die manier de normen en waarden kennen. Het is een effectieve manier om nieuwe medewerkers snel te laten wennen aan de organisatiecultuur.
Als we kijken naar wat micro-learning nu zo effectief maakt, dan zien we dat dit vooral te maken heeft met de herkenbaarheid het de relevantie. Hoe meer men zich kan verplaatsen in de geschetste situatie, hoe beter de stof op wordt gepakt. De digitale leerinterventies voor micro-learning kunnen speciaal voor een bepaalde groep, zoals een bedrijfsteam, worden gemaakt. Hierdoor is de herkenning groot en zijn de leermiddelen optimaal relevant. Dit zorgt ervoor dat micro-learning optimaal effectief is.
De kwaliteit van een klantenservice wordt steeds belangrijker. We kunnen tegenwoordig op veel verschillende manieren contact opnemen met een gemiddelde klantenservice. Denk aan onder meer telefoon, email, live chat en social media. Middels micro-learning wordt de klantenservice voortdurend bijgeschoold, waardoor het vrij eenvoudig is om deze helemaal up to date te houden. Uiteindelijk speelt de klantenservice een grote rol in het succes van een bedrijf.
Een goed klantcontact wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Om uw medewerkers te trainen kunt u gebruik maken van micro-learning. Wilt u uw klantcontact verbeteren en advies over dit onderwerp? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend