De medewerkers die uw klanten te woord staan tijdens hun bezoek aan uw locatie, winkel of klantenservice hebben een grote invloed op deze consumenten. Zij bepalen de perceptie van deze bezoekers. Dit betekent dat uw medewerkers een bepalende factor zijn in het behalen van verkoopsuccessen. Zij moeten de juiste brand story vertellen en deze op een effectieve wijze overbrengen en uitstralen. Maar hoe weet u nu of zij dit daadwerkelijk doen?

Ga eens mystery shoppen

U kunt natuurlijk eens over de schouders van uw medewerkers meekijken, en vooral meeluisteren. Dit is echter niet dé manier om te ontdekken hoe zij uw brand story overbrengen. Zij zullen zich naar alle waarschijnlijkheid anders opstellen door uw aanwezigheid. U kunt eens een mystery shopper inschakelen om te gaan ontdekken hoe de brand story op hem of haar wordt overgebracht door de servicemedewerkers.

Uiteraard vertelt u de mystery shopper van tevoren waarop gelet moet worden en welke zaken belangrijk zijn. Uiteindelijk krijgt u van deze mystery shopper een verslag in handen over de correctheid van de brand story en de perceptie van de algemene beleefdheid van uw servicemedewerkers.

Gebruik een feedbackprogramma

Ziet u het gebruik van mystery shoppers niet zitten of wilt u deze manier aanvullen met een extra optie om te meten? Dan kunt u gebruik maken van een feedbackprogramma. Hierbij draait het zeker niet alleen om feedback van klanten, maar juist vooral om feedback van de medewerkers zelf. Het is namelijk ook belangrijk om te weten hoe zij hun werkplek ervaren. Door dit goed vast te stellen kan er worden gewerkt aan meer betrokkenheid van de medewerkers bij het bedrijf, waardoor de brand story ook op een veel betere wijze zal worden overgebracht.

Een andere methode die wij vaak gebruiken is een programma waarin we medewerkers meenemen in de merkwaarden van de organisatie. Deze vertalen we naar de betekenis van die waarden voor hun rol. Daarbij ondersteunen we medewerkers in het bepalen van welke gedrag erbij hoort om de brand story tot leven te brengen. Onze trainers oefenen met medewerkers hoe zij de brand pitch het beste kunnen vertellen. Waar staan wij voor en hoe draag jij er aan bij.

Alle kaarten op tafel

Met alleen een mystery shopper en een feedbackprogramma bent u er nog niet. De resultaten zullen ook open en eerlijk besproken moeten worden met de servicemedewerkers. Wat gaat er niet goed en wat juist wel? Vergeet niet om kritiek met schouderklopjes te combineren. Wanneer u enkel de negatieve punten bespreekt zal dit de brand story, en het enthousiasme waarmee deze verteld wordt, niet verbeteren.

EarlyBridge helpt u verder

Uw brand story werkt het best voor uw bedrijf wanneer deze wordt verteld door enthousiaste, gedreven en betrokken servicemedewerkers. Zij zorgen met de juiste instelling voor meer betrokkenheid van klanten. Benieuwd naar hoe u uw medewerkers in staat kunt stellen uw brand story consistent en effectief over te brengen? Wij helpen u graag mee met de juiste brandactivatie interventies. Dan kan EarlyBridge u verder helpen. Neem contact met ons op voor meer informatie of advies.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu