Aanvraag Individuele coaching
De medewerkers die uw klanten te woord staan tijdens hun bezoek aan uw locatie, winkel of klantenservice hebben een grote invloed op deze consumenten. Zij bepalen de perceptie van deze bezoekers. Dit betekent dat uw medewerkers een bepalende factor zijn in het behalen van verkoopsuccessen. Zij moeten de juiste brand story vertellen en deze op een effectieve wijze overbrengen en uitstralen. Maar hoe weet u nu of zij dit daadwerkelijk doen?
U kunt natuurlijk eens over de schouders van uw medewerkers meekijken, en vooral meeluisteren. Dit is echter niet dƩ manier om te ontdekken hoe zij uw brand story overbrengen. Zij zullen zich naar alle waarschijnlijkheid anders opstellen door uw aanwezigheid. U kunt eens een mystery shopper inschakelen om te gaan ontdekken hoe de brand story op hem of haar wordt overgebracht door de servicemedewerkers.
Uiteraard vertelt u de mystery shopper van tevoren waarop gelet moet worden en welke zaken belangrijk zijn. Uiteindelijk krijgt u van deze mystery shopper een verslag in handen over de correctheid van de brand story en de perceptie van de algemene beleefdheid van uw servicemedewerkers.
Ziet u het gebruik van mystery shoppers niet zitten of wilt u deze manier aanvullen met een extra optie om te meten? Dan kunt u gebruik maken van een feedbackprogramma. Hierbij draait het zeker niet alleen om feedback van klanten, maar juist vooral om feedback van de medewerkers zelf. Het is namelijk ook belangrijk om te weten hoe zij hun werkplek ervaren. Door dit goed vast te stellen kan er worden gewerkt aan meer betrokkenheid van de medewerkers bij het bedrijf, waardoor de brand story ook op een veel betere wijze zal worden overgebracht.
Een andere methode die wij vaak gebruiken is een programma waarin we medewerkers meenemen in de merkwaarden van de organisatie. Deze vertalen we naar de betekenis van die waarden voor hun rol. Daarbij ondersteunen we medewerkers in het bepalen van welke gedrag erbij hoort om de brand story tot leven te brengen. Onze trainers oefenen met medewerkers hoe zij de brand pitch het beste kunnen vertellen. Waar staan wij voor en hoe draag jij er aan bij.
Met alleen een mystery shopper en een feedbackprogramma bent u er nog niet. De resultaten zullen ook open en eerlijk besproken moeten worden met de servicemedewerkers. Wat gaat er niet goed en wat juist wel? Vergeet niet om kritiek met schouderklopjes te combineren. Wanneer u enkel de negatieve punten bespreekt zal dit de brand story, en het enthousiasme waarmee deze verteld wordt, niet verbeteren.
Uw brand story werkt het best voor uw bedrijf wanneer deze wordt verteld door enthousiaste, gedreven en betrokken servicemedewerkers. Zij zorgen met de juiste instelling voor meer betrokkenheid van klanten. Benieuwd naar hoe u uw medewerkers in staat kunt stellen uw brand story consistent en effectief over te brengen? Wij helpen u graag mee met de juiste brandactivatie interventies. Dan kan EarlyBridge u verder helpen. Neem contact met ons op voor meer informatie of advies.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend