Medewerkers op eerste plek vergroot succes organisatie

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun medewerkers op de eerste plek te zetten, boven alle andere zaken die voor het bedrijf belangrijk zijn. Dit is ook goed, want er komt steeds meer aandacht voor goed werkgeverschap. Talenten die zoeken naar een nieuwe werkgever kijken steeds meer naar de mate van goed werkgeverschap en steeds minder naar andere factoren, zoals een goed salaris. Bedrijven doen er dus goed aan om te focussen op goed werkgeverschap, maar hoe? Great Place To Work heeft hier onderzoek naar gedaan en EarlyBridge deelt de resultaten graag met u.

1. Bouwen aan een positief imago

U kunt natuurlijk zelf uw bedrijf promoten, maar het heeft veel meer impact wanneer uw medewerkers uw bedrijf aanbevelen. Uw medewerkers worden uw ambassadeurs en dat is waardevol. Het is dus goed om voortdurend te blijven bouwen aan een positief imago. Dit zorgt ervoor dat werknemers positief over het bedrijf spreken in hun eigen omgeving.

2. Ga goed met de tijd mee

Het is belangrijk om te zorgen voor een optimale employee experience. Hoe beter de employee experience, hoe beter de customer experience. Deze twee staan namelijk nauw met elkaar in verbinding. Bedrijven zorgen makkelijker voor een optimale employee experience wanneer zij goed meegaan met de tijd. Dit betekent dat er volop aandacht is voor nieuwe werkmogelijkheden, innovatieve opties en nieuwe technologieën.

3. Vertrouwen is heel belangrijk

Waar hechten medewerkers nu het meest waarde aan? Ook dit werd meegenomen in het onderzoek en het blijkt dat werknemers vooral vertrouwen heel belangrijk vinden. Daarnaast staan ook trots en plezier hoog op de lijst. Bedrijven die optimaal bouwen aan vertrouwen worden beoordeeld met gemiddeld een 8,3. Ondernemingen die hier geen aandacht aan besteden blijven steken op een gemiddelde score van 6,3.

4. Bied veel ontwikkelingsmogelijkheden

Er zijn nog steeds werkgevers die denken dat goed werkgeverschap samenhangt met het bieden van een goed salaris. Niets is minder waar. Slechts 6 procent van de ondervraagden geeft aan een werkgever te kiezen op basis van de arbeidsvoorwaarden. Hier staat tegenover dat 31 procent voor een werkgever kiest op basis van de ontwikkelingsmogelijkheden die geboden worden. Ook geloof in de missie, visie, diensten en producten van de onderneming scoren hoog, met maar liefst 39 procent.

5. Zorg voor de juiste certificeringen

Certificeringen spreken voor een bedrijf. Consumenten kiezen over het algemeen vaker voor een bedrijf dat de nodige certificeringen heeft, maar voor werknemers blijkt dit ook te gelden. Werkgevers met goede certificeringen scoren veel hoger dan bedrijven die hier geen aandacht aan besteden.

Blijf altijd ontwikkelen

Uiteindelijk zijn het de medewerkers die een grote rol spelen in de klantbeleving. Het is daarom altijd aan te raden om voldoende aandacht te besteden aan goed werkgeverschap. Blijere medewerkers maken blijere klanten. Wilt u optimaliseren, bijvoorbeeld door te werken aan een betere employee experience? EarlyBridge helpt u graag. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Vorig bericht
Verandering van gedrag vereist even stilstaan
Volgend bericht
Agile werken: de 3 do’s en don’ts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.