Aanvraag Individuele coaching
Problemen in de customer journey worden niet altijd op dezelfde wijze aangepakt. Dit heeft vooral te maken met het feit dat we meerdere manieren van denken kennen bij problemen. Vaak gaat het om een proces van gedachten, maar iedereen start op een eigen punt in dit proces.
EarlyBridge geeft u inzicht in 5 verschillende manieren van denken bij problemen, dus 5 verschillende startpunten in het denkproces.
Empathie kent veel onderdelen. Hierbij kunt u denken aan zien, horen, denken en voelen, maar ook aan zeggen en doen. Uiteindelijk leidt dit denkproces naar twee onderdelen. Op de eerste plaats wordt vastgesteld waar het pijnpunt ligt en op de tweede plaats wordt vastgesteld welke oplossing wenselijk is.
Bij een probleem wordt er niet gekeken naar het probleem op zich, maar naar de reden van het ontstaan van het probleem. Waarom heeft iemand een probleem? Hierbij wordt er gekeken naar wat iemand belangrijk en niet belangrijk vindt, naar waar de pijnpunten liggen en naar de dagelijkse realiteit van iemand. Vervolgens wordt er begrip opgebracht voor deze dagelijkse realiteit en wordt er een passende oplossing bedacht.
In deze fase van denken wordt er direct gewerkt aan het analyseren van het probleem om effectief toe te werken naar een oplossing. Hierbij wordt veelal gebruik gemaakt van een analysematrix waarin wordt verwerkt wat wel goed is, wat niet goed is, welke vragen er bestaan en welke veranderingen mogelijk zijn. Uiteindelijk leidt dit tot het ontwikkelen van een oplossing voor het probleem.
Wanneer er een probleem bestaat in de customer journey, dan wordt er in deze fase een tabel opgesteld waarin belangrijke informatie wordt verwerkt. Hierin komen de acties te staan, de vragen die gesteld worden, de vervelende momenten en de blije momenten van de klant. Vervolgens wordt de tabel aangevuld met mogelijkheden. Met deze mogelijkheden wordt geƫxperimenteerd om te zien welke oplossing het beste resultaat oplevert.
Deze denkfase heeft het meest betrekking op de praktijk. De customer journey wordt doorlopen en van begin tot einde getest om problemen vast te stellen. Oplossingen worden bedacht, waarna deze fase opnieuw begint. Dit maal om te testen hoe de oplossingen hun uitwerking vinden binnen de klantreis. Wanneer het probleem volledig is opgelost kan de implementatie beginnen.
Voor een optimale customer journey en customer experience is het belangrijk om de belangen van uw bedrijf af te stemmen op die van uw klanten. Een effectief customer experience-programma kan u hierbij helpen. EarlyBridge ondersteunt bij het op maat maken van dergelijke programmaās. Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden. Neemt u gerust eens contact op.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend