Aanvraag Individuele coaching
Uw klantenservice team is belangrijk voor uw bedrijf. Dit team vormt hét aanspreekpunt voor klanten en een fijn, persoonlijk klantcontact zorgt voor tevreden en loyale klanten. Blije klanten zorgen op hun beurt weer voor tevreden medewerkers. Het is het doel om deze cirkel naar een zo hoog mogelijk niveau te tillen, zodat er optimaal voordeel voor uw bedrijf ontstaat. Maar, hoe haalt u het beste uit uw klantenservice team? EarlyBridge geeft u graag 5 tips.
Wilt u de communicatie van uw team nog verder optimaliseren en verbeteren? Meld u of een teamlid zich dan nu aan voor een van onze open inschrijftrainingen!
De werkplek is heel belangrijk voor een klantenservice medewerker. De akoestiek moet goed zijn, de sfeer moet prettig aanvoelen en de werkplek mag persoonlijk zijn. Het is goed om fijne werkplekken te realiseren voor klantenservice medewerkers. Dit betekent dat zij geen last mogen hebben van omgevingsgeluiden, ook niet van hun collega’s. Daarnaast hebben zij de beschikking nodig over alle tools die het werk makkelijker maken. Vanzelfsprekend moet het meubilair ergonomisch in orde zijn. Wilt u écht tevreden medewerkers? Bied hen dan ook een budget om wat persoonlijke aankleding te kopen voor hun eigen werkplek.
Waardering wordt vaak onderschat, net als het werk van klantenservice medewerkers. Het zijn deze medewerkers die het vaakst te maken krijgen met boze, verdrietige, gefrustreerde of ronduit woedende mensen. Het is aan deze medewerkers om ervoor te zorgen dat de klanten toch met een positief gevoel het gesprek afsluiten. Dit is soms een pittige taak. Toon daarom waardering voor de klantenservice medewerkers en geef eens een extraatje. Denk bijvoorbeeld aan een lekkere snack tussendoor, aan gebakje in de koffiepauze of een leuke cadeaubon.
Binnen bedrijven wordt er vaak gekeken naar prestaties van medewerkers op zich. Toch is juist het teamgevoel vaak belangrijk om het maximale uit medewerkers te halen. Zij moeten zich binnen het team verbonden voelen en dit gaat niet wanneer zij alleen op hun eigen kunnen worden beoordeeld. Het is aan te raden om een aantal teamdoelstellingen in te richten. Zo stimuleert u samenwerking, wordt het teamgevoel sterker en gaan de prestaties omhoog.
Neem met regelmaat de tijd om een persoonlijk gesprek aan te gaan met de klantenservice medewerkers. Voor uw klanten is het belangrijk om echt gehoord te worden door de klantenservice medewerkers. Een goed voorbeeld doet volgen. Het is aan u om te laten zien dat de werknemers zelf ook gehoord worden. Toon empathie en interesse, luister naar ideeën en bied vertrouwen. Zo werkt u aan een persoonlijke vertrouwensband en dit verhoogt de prestaties van de werknemers.
Zelfontwikkeling is het mooiste cadeau wat iemand aan zichzelf kan geven. Hoe waardevol is het dan als een werkgever zelfontwikkeling aanbiedt? Klantenservice medewerkers willen blijven ontwikkelen, hun talenten versterken en nieuwe vaardigheden aanleren. Bied hen voldoende ontwikkelingsmogelijkheden om steeds meer uit zichzelf te kunnen halen. Dit leidt tot een hogere werktevredenheid en daarmee ook tot betere werkprestaties. Natuurlijk bent u bij EarlyBridge aan het juiste adres voor effectieve trainingen voor werknemers, ook voor klantenservice medewerkers. Bekijk de mogelijkheden online of neem eens contact op voor meer informatie of advies.
Wilt u de communicatie van uw team nog verder optimaliseren en verbeteren? Meld u of een teamlid zich dan nu aan voor een van onze open inschrijftrainingen!
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend