Aanvraag Individuele coaching
Lachen wordt vaak in verband gebracht met zorgeloosheid. Niet vreemd wanneer we kijken naar het verschil in lachmomenten van kinderen en volwassenen. Kinderen zijn vaak zorgeloos en lachen gemiddeld 300 keer per dag. Volwassenen hebben juist vaak met zorgen te maken en lachen maximaal 15 keer op een gemiddelde dag. Dat is nogal een verschil!
Hoe meer iemand lacht, hoe beter de dag. Van die wetenschap kunt u gebruik maken bij het dienen van uw klanten. In dit blog vertellen we hoe u dat kunt doen!
Lachen is gezond. Een bekende uitspraak die zeker waar is. Lachen heeft op meerdere manieren een effect op de mens en de gezondheid. Er zijn veel voordelen van lachen te noemen. Hieronder vindt u er een aantal.
Zoals u ziet heeft lachen belangrijke effecten op mensen. Hier kunt u uw voordeel mee doen vanuit uw klantenservice. Hoe meer u uw klanten laat lachen, hoe sneller zij zich met u verbonden zullen voelen. Zij zullen het contact met de klantenservice als zeer prettig ervaren en voelen zich ook na het gesprek nog een tijd lang gelukkiger. DƔt is wat u kunt bereiken met uw klantenservice en het levert uw bedrijf gegarandeerd veel op.
Met een lach wordt er meer betrokkenheid gerealiseerd, maar lachen is natuurlijk pas het begin. Er kan nog veel meer gedaan worden. Kan uw klantenservice wel een boost gebruiken? Dan helpt EarlyBridge u graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of advies.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend