Lachen wordt vaak in verband gebracht met zorgeloosheid. Niet vreemd wanneer we kijken naar het verschil in lachmomenten van kinderen en volwassenen. Kinderen zijn vaak zorgeloos en lachen gemiddeld 300 keer per dag. Volwassenen hebben juist vaak met zorgen te maken en lachen maximaal 15 keer op een gemiddelde dag. Dat is nogal een verschil!

Hoe meer iemand lacht, hoe beter de dag. Van die wetenschap kunt u gebruik maken bij het dienen van uw klanten. In dit blog vertellen we hoe u dat kunt doen!

Wat zijn de voordelen van lachen?

Lachen is gezond. Een bekende uitspraak die zeker waar is. Lachen heeft op meerdere manieren een effect op de mens en de gezondheid. Er zijn veel voordelen van lachen te noemen. Hieronder vindt u er een aantal.

  • Het is wetenschappelijk bewezen dat lachen ‘blije hormonen’ vrijmaakt in het lichaam.
  • Lachen vermindert stressgevoelens.
  • Lachmomenten zorgen voor meer zelfvertrouwen.
  • Lachen zorgt voor een moment dat als heel intens wordt ervaren en grote indruk achterlaat.
  • Door te lachen kunnen onzekerheden en beperkingen losgelaten worden.
  • We zien dingen anders wanneer we lachen. Onze perceptie verandert.
  • Lachen maakt endorfine vrij, waardoor we minder pijn ervaren en ons een stuk energieker en gezonder voelen.
  • Het immuunsysteem wordt door lachen versterkt.
  • Lachen is een geweldige ijsbreker.
  • Wanneer we lachen zien we er letterlijk mooier uit, dus het is ook goed voor onze uitstraling.

Laat uw klanten lachen!

Zoals u ziet heeft lachen belangrijke effecten op mensen. Hier kunt u uw voordeel mee doen vanuit uw klantenservice. Hoe meer u uw klanten laat lachen, hoe sneller zij zich met u verbonden zullen voelen. Zij zullen het contact met de klantenservice als zeer prettig ervaren en voelen zich ook na het gesprek nog een tijd lang gelukkiger. Dát is wat u kunt bereiken met uw klantenservice en het levert uw bedrijf gegarandeerd veel op.

Boost uw klantenservice

Met een lach wordt er meer betrokkenheid gerealiseerd, maar lachen is natuurlijk pas het begin. Er kan nog veel meer gedaan worden. Kan uw klantenservice wel een boost gebruiken? Dan helpt EarlyBridge u graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of advies.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.