Heeft u er al eens bij stilgestaan hoe uw klantcontact is veranderd door de coronacrisis? We worden allemaal gedwongen om zo veel mogelijk thuis te werken. Dit betekent dat iedere medewerker zo veel mogelijk actief is op een eigen digitale werkplek. Het ‘oude, vertrouwde’ callcenter blijft zo goed als leeg. De klantenserviceafdeling draait op afstand. Alles verloopt digitaal voor zo ver dit mogelijk is en dit betekent in veel gevallen dat alle werknemers ineens te maken krijgen met klantcontact.

De digitale werkplekken van alle medewerkers moeten daarom eigenlijk standaard zijn uitgerust met een klantcontactfunctionaliteit. Uiteraard is hierbij een goede communicatie van essentieel belang. Niet alleen tussen manager en collega, maar ook tussen collega’s onderling. Beschikt u over de juiste communicatievaardigheden of ligt daar nog ruimte voor verbetering? Bekijk ons aanbod aan trainingen en schrijf u eenvoudig in!

Een goede voorbereiding op de toekomst

In maart 2020 dachten we nog dat het allemaal wel snel over zou vliegen. Een paar weekjes thuis werken en we konden allemaal weer gaan en staan waar we wilden. De praktijk heeft inmiddels wel anders bewezen. Steeds meer mensen raken er dan ook van overtuigd dat thuiswerken een nieuwe norm wordt. Voor bedrijven betekent dit vooral dat er gezocht moet worden naar opties voor de integratie van klantcontactfunctionaliteit in de online werkplek. Het is juist het klantcontact waarmee een bedrijf zich echt kan onderscheiden. Het is belangrijk dat klanten optimaal worden ontzorgd door middel van een dienstverlening die tegemoet komt aan al hun verwachtingen.

Vodafone biedt het goede voorbeeld

Vodafone Business bereidt zich graag goed voor op de toekomst, hoe deze er ook uit mag zien. Zij hebben de focus gelegd op het vinden van een oplossing die goed past bij hun eigen visie op klantcontact. Country Manager van Content Guru Nederland, Michael van den Brink, ontwikkelde hiervoor een schaalbare en flexibel in te zetten cloud contactcenter oplossing. De oplossing kreeg de naam ‘Storm’ en is volledig op basis van de behoeften van klanten ontwikkeld. Er is goed gekeken naar de manier waarop klanten het liefst worden bediend en op basis daarvan zijn functionaliteiten gerealiseerd die de beleving van de klant optimaliseren. De software is geschikt voor gebruik in elke onderneming, groot en klein.

Het klantcontactproces blijft innoveren

In het afgelopen jaar, 2020, hebben we kunnen zien hoe snel zaken kunnen veranderen. Het klantcontact is hierbij zeker niet overgeslagen. Een groot deel van de Nederlandse bedrijven heeft op korte termijn aanpassingen moeten maken in het klantcontactproces. Het proces vindt nu niet meer plaats op kantoor, maar in een coronaproof thuiswerkplek. Ondernemers moeten er rekening mee houden dat het proces van klantcontact blijft innoveren. Content Guru en Vodafone Business spelen hier ook op in met het SAAS-businessmodel. Eén van de belangrijkste voordelen hiervan is namelijk dat er in de toekomst heel snel gebruik kan worden gemaakt van innovatieve, nieuwe diensten door bestaande klanten. Het belangrijkste doel is natuurlijk het steeds beter bedienen van de klanten.

Bent u al klaar voor de toekomst?

Als er iets is dat zeker is, dan is het wel dat we niets zeker kunnen weten als het om de toekomst gaat. We kunnen voorspellen welke kant het op gaat met het klantcontact, maar garanties hebben we niet. Wat we wel weten is dat klantcontact dé manier blijft voor bedrijven om zich te onderscheiden. Hoe beter er ingespeeld wordt op de behoeften van de klant, hoe meer klantloyaliteit daarvoor terug wordt gegeven.

Kunt u ondersteuning gebruiken om écht klaar te zijn voor de toekomst? Dan helpt EarlyBridge u en uw medewerkers graag bij een optimale communicatie. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie, bekijk onze open inschrijf trainingen of op maat advies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.