Maak kennis met Jessica Wilms

Jessica is een waardevolle aanvulling op het vaste team van EarlyBridge. Jessica startte haar samenwerking een aantal jaar geleden bij EarlyBridge als zelfstandige trainer met het geven van een pitch. Jessica: “Ik ben dat nooit vergeten dat ik een training van 7 minuten moest bedenken. Wat een stress! Na afloop werd er gezegd: Dit is echt zo knap, precies 7 minuten! Waarop ik zei: Soms moet je in je leven pieken en vandaag is zo’n dag!
Ik hou heel erg van klanten
Ik ben echt opgegroeid in de Customer Service, dat was ook mijn eerste echte baan. In het begin als medewerker, later als teamleider en helemaal op het eind als manager van meerdere teams. In de facilitaire contactcentra ben ik groot geworden in het vakgebied. Ik hou heel erg van klanten. Ik vind het heel leuk om het klanten naar de zin te maken en dan vooral de klanten die niet blij zijn. Voor mij is het een sport om ze over de streep te trekken, dat ze toch blijven hangen en je ja hoort op je voorstel. Boze klanten blij maken daar krijg ik zelf ook energie van!

Het DNA van EarlyBridge “passie voor die klant”

Jessica: “Bij EarlyBridge tref ik heel veel mensen met hetzelfde soort DNA. We hebben allemaal dezelfde passie voor de klant. Dat diegene die je tegenover je hebt blij is, dat die zich gezien en gehoord voelt.
Wat mij uniek maakt is denk ik, dat ik misschien soms wel ietsje spiritueler ben dan de meesten. Ik geloof absoluut dat je meer kan voelen, zien en betekenen dan dat we met woorden en plaatjes kunnen bereiken. Dat is wat ik meebreng in mijn trainingen. Af en toe merk ik dat er iets speelt of dat er met een persoon iets aan de hand is. Dan laat ik dat niet zo makkelijk los en dan doe ik daar iets mee. In ben van nature heel zorgzaam en sensitief, ook in trainingen en coaching die zakelijk zijn, belanden we toch soms op een iets persoonlijker vlak en dan denk ik dat is blijkbaar wat nodig is voor diegene om straks het werk goed te kunnen doen.”

Trends van deze tijd ~meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid~

De tijd van veel meer vanuit huis werken, vraagt meer zelfstandigheid en meer verantwoordelijkheid. Jessica: “Het heeft leidinggevenden versteld doen verstaan staan hoe fantastisch eigenlijk alles door loopt terwijl iedereen vanuit huis met de strijkplank als tafel zijn werk doet. Het kan allemaal! Dat vind ik heel mooi om te zien en dat we dan niet meer terug gaan naar dat meer controlerende. Dat moeten we meenemen in onze trainingen. Hoe zorg je voor de zelfstandigheid van de medewerker, om vanuit zijn eigen kracht en zijn eigen verantwoordelijkheid stappen te gaan zetten? Tegelijkertijd is er ook heel erg veel behoefte aan verbinding en hoe doen we dat dan in die online, afstandelijke digitale omgeving? Hoe kunnen we de klant vinden, hoe kunnen we de medewerker vinden en hoe kunnen we als leidinggevende met medewerkers communiceren? Dat hele digitale stuk dat intrigeert mij enorm hoe je daarin die warmte kan behouden. Hoe kunnen wij dat ook faciliteren voor de organisaties waar we mee werken? Daar ligt een enorme uitdaging.”

Leren van jonge generaties en de sport “Zij leren en communiceren op een hele andere manier”

Leren is ervaren, nieuwe dingen uitproberen, experimenteren, nieuwsgierig zijn en met andere vormen of op een andere manier dingen inrichten. Zo noemt Jessica het voorbeeld van de schaatssport. Jessica: “Kijk naar Nils van der Poel die hele andere trainingsschema’s volgt en daarmee zeer succesvol is. Het is tijd om ook eens te kijken naar wat zijn er eigenlijk voor andere vormen in ons vakgebied en wat spreekt bijvoorbeeld onze jongere generatie aan. Ik heb zelf ook kinderen in de leeftijdscategorie 26 tot 15 jaar. Zij leren en communiceren op een hele andere manier. Ze hebben een kortere concentratieboog, zoeken naar directe toepasbaarheid en willen graag afwisseling. Tegelijkertijd zijn alle prikkels die ze krijgen (Social Media) een enorme belasting op hun focus. In de jonge generaties zie ik ook dat het nodig is om bij elkaar te zijn. Bij sporten verlies je de verbinding als je niet samen kunt komen. Op school verliezen ze de verbinding als ze niet naar school gaan. In het begin is het natuurlijk een feestje dat je online les hebt en dat je niet naar school hoeft. Uiteindelijk wordt het los zand en moet je veel meer moeite doen om een ander te begrijpen. Het Blended leren waarbij je fysiek samen komt en digitaal opdrachten uitvoert, is niet meer weg te denken.

De les van de afgelopen periode “Ik ben nog niet uitgeleerd!”

Jessica: ”Ik had gedacht dat het makkelijker was om ook wat meer afstand te hebben, want soms is afstand ook wel eens goed voor wat meer ruimte, bedenktijd of even nadenken. Ik heb meer plezier in samen dingen doen of bij elkaar zijn. Met af en toe even een geintje en plezier maken met elkaar. De belangrijkste les is dat ik dat graag de combinatie wil van online en fysiek samen, samen plezier maken en dat nee zeggen nog steeds niet mijn sterkste kant is. En dat er veel meer in ons systeem zit dan wat wij weten. Dat vind ik wel heel mooi om verder te onderzoeken. Ik ben heel nieuwsgierig en ik ben nog niet uitgeleerd!”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu