Maak kennis met Kathy van de Laar

ā€œMensen die mij leren kennen horen direct een Amerikaans accent. Ik ben geboren en opgegroeid in Amerika, en heb daar voor enkele grote merken mogen werken. In 1997 ben ik verhuisd naar Nederland om hier samen met mijn man te gaan wonen en te trouwen. Ik heb bij verschillende consultancy bedrijven gewerkt, waaronder KPMG. Na zoveel jaren voor anderen te hebben gewerkt wilde ik de dingen op mijn eigen manier gaan doen.ā€

ā€œIn 2004 heb ik EarlyBridge opgericht, wat toentertijd nog anders heette, en had al snel opdrachten bij ABN Amro bank en Philips. Ik heb vrij snel een netwerk van professionals om mij heen opgebouwd, waarmee ik zeer fijn heb samengewerkt. Maar al na een paar jaar stond ik voor een belangrijke keuze: Ga ik verder als ZZP’er of durf ik een echt bedrijf neer te zetten? Ik koos voor dit laatste.ā€

ā€œDe kracht van EarlyBridge zit in de manier waarop wij strategieĆ«n kunnen vertalen in de praktijk – in acties die het verschil maken voor bedrijven en voor hun klanten. Wij gaan aan de slag op de werkvloer – in de praktijk en zetten een strategie om in gedrag van de medewerkers . Hiermee hebben we veel bedrijven mogen helpen. Dit is waarmee wij samen met onze klanten diverse prijzen gewonnen hebben, waaronder de CustomerFirst HRM Award samen met ABN AMRO bank en de Change Management Award van de internationaal Association for Talent Development samen met KPN.ā€

ā€œHet resultaat telt alleen als de klant het voeltā€

Het verhaal achter de naam

ā€œWaar de naam EarlyBridge vandaan komt? Wij bouwen bruggen, tussen bedrijven en klanten, tussen mensen van verschillende afdelingen en tussen leiders en hun teamleden. Door hen te ondersteunen in het vroeg slaan van de brug maken we samen het verschil. Zo denken we graag mee met organisaties om hen te helpen de juiste keuzes te maken aan het begin van een traject.ā€

ā€œIk zit graag bij klanten aan tafel. Ik geniet van de kans om mee te denken en te sparren over mogelijkheden om ze klantgerichter te laten zijn. Dit kan in de vorm van customer insights, customer journeys of het activeren van gedragsveranderingen door middel van verschillende leerinterventies. Ik focus me ook de laatste jaren op kennisoverdracht en professional development bij bedrijven.ā€

Daarnaast spreek ik regelmatig tijdens bijeenkomsten en geef ik colleges bij bijvoorbeeld Beeckestijn Business School. Natuurlijk ben ik ook betrokken bij de dagelijkse gang van zaken als ƩƩn van de teamleden van EarlyBridge. Ik zie vaak dingen die anderen niet zien en vice versa. Zo zorgen we dat we verrassend, scherp en daadkrachtig blijven.ā€

Trends in het werkveld

ā€œDe vraag die ik vaak krijg van opdrachtgevers is: wat levert het op? Onze focus ligt op het zichtbaar maken van het nieuwe gedrag bij medewerkers. Wij zijn ons ervan bewust dat er stakeholders zijn in een bedrijf die resultaat willen zien. Met onze kennis en ervaring zijn wij in staat aan te tonen wat professionele customer journey-, customer experience trajecten en goed ontworpen leerinterventies kunnen opleveren.ā€

ā€œEen andere trend die we zien is dat organisaties meer praktijk en learning-on-the-job willen toevoegen en zij hebben meer focus op het borgen van nieuw gedrag en resultaten. De afgelopen 5 jaar hebben we veel tijd en energie geĆÆnvesteerd in het bouwen van meer blended learning oplossingen met inzet van verschillende leertechnologieĆ«n en online learning mogelijkheden. De uitdaging is de juiste combinatie van leerinterventies en middelen in elkaar zetten om de juiste learning journey te creĆ«ren. Als er nieuwe vaardigheden nodig zijn, dan zijn oefenen, spiegelen en gericht feedback krijgen cruciaal in het leerproces. Iedereen heeft een eigen uitdaging. Wij gunnen elke deelnemer hun eigen ā€˜oh shit’ moment, waardoor de deelnemer bewust wordt van hoe zij effectiever, makkelijker en met meer plezier en impact hun werk kunnen doen.ā€

Trots

ā€œIk ben trots op meer dingen die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, maar het meest trots ben ik toch op het team dat we hebben opgebouwd. Iedereen heeft daarin de juiste kwaliteiten. Bij ons zitten de juiste mensen op de juiste plek. Iedereen heeft een basisrol in de organisatie, maar heeft daarnaast ook de ruimte om een ander talent te ontwikkelen. Bij ons heeft iedereen een beetje een vijfde poot kunnen ontwikkelen. Soms ben ik heel verbaasd dat het zo is gelopen. We hadden deze combinatie van talenten niet zomaar kunnen krijgen als we daar bewust naar op zoek waren gegaan.ā€

ā€œIk ben ook trots dat ik in Nederland de eerste Certified Customer Experience Professional (CCXP) van de International Customer Experience Professionals Association ben. Met een aantal customer experience professionals bouwen we samen een professioneel netwerk op dat werkt vanuit een internationaal framework en standaard. Ik ben blij dat ik een rol hierin mag spelen.ā€

ā€œEn ik ben er trots op dat ik nu al 15 jaar succesvol ondernemer ben! Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt en waar we naar toe gaan!ā€

Vorig bericht
Heb een open en kwetsbare duurzaamheidsstrategie
Volgend bericht
2 uur p/w in de natuur doet wonderen voor uw team!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.