Aanvraag Individuele coaching
Our office is in the center of Amsterdam. I live just outside of the city and commute with the Metro. It sounds a little silly (even to me), but I’ve decided that I am a fan of the Metro. I am so much a fan, that I would go so far as to recommend the Metro to friends and family. In today’s world of Net Promoter Score, this is a big deal!
I don’t recommend easily. I am pretty discerning and think of recommendation as a sort of co-branding of my own name with the company or service that I recommend. That’s why when I decided I was a fan of the Metro, I wanted to understand why because intrinsically it didn’t make sense to me.
I began by thinking about what it was that I liked about the Metro…people watching, feeling a sort of camaraderie with other commuters, the time to myself between home, work and home again. Not really anything special. Then I started thinking about how the Metro helps me do my job everyday. I like that there’s usually a tram every 5 minutes or so. I like that on the line between home and the office, when I have to change lines, that most of the time the connecting tram is waiting or comes within a few minutes. I am always pleasantly surprised by this but it continues to happen and reinforces my good feelings and trust.
At the end of the day, how I feel about the Metro probably boils down to a combination of four factors, as with all relationships:
My own personal characteristics
The task at hand and how I perceive this in relationship to the service provided
My expectations as set by the provider and the outside world in general
And my cumulative experiences with the company over time
When I think about it in this way, I realize that it’s not so surprising that I am a fan of the Metro. The people-watching has a sort of entertainment value for me wondering what another person’s story is. (I always wonder if they are wondering about me; it’s a vicious circle). I also appreciate the combination of this small-scale entertainment with the fact that this is my own time, which is scarce and much appreciated. When you combine these things with the fact that the Metro is very efficient for me and is a great, low-cost travel option that I can rely on time and time again to get me where I’m going, it’s the basis for a great relationship. I heart the Metro!
Kathy van de Laar
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend