Aanvraag Individuele coaching
I have an old HP printer at home. I needed new print cartridges and just didn’t have the time to go pick them up somewhere. I heard from a neighbor about online office supplies, looked around and found a cheap supplier, 123inkt.nl. They are based in Nederhorst den Berg, nearby where I live, so I decided to do business with them.
I placed my order and waited. I always expect something to go wrong so I was pleasantly surprised to receive the order within 48 hours. It’s nice when things go right!
The best part was a couple of days later when I received a mail from Michael van der Ploeg from their Customer Service Department.
He asked me if I was satisfied with the order and the product. I replied that I was definitely satisfied and thanked him for his personal follow-up. I love that his digital business card has his photo on it and that he was so sincere in his communication with me. I asked his permission to use this example and his company in one of my presentations about customer-centricity.
He replied, that he was happy to hear that everything was satisfactory, thanked me for my positive reaction and said ‘goodbye’ until my next order.
And there was a PS, a very cunning and smart PS, loosely translated to English: “Feel free to tell your colleagues, friends, family and acquaintances about 123inkt.nl ” A very nice, authentic-feeling invitation to guide me to social media with my positive story. The makes all the difference. And because I have ‘seen’ him via the photo on the digital business card, I’m willing to go a step further for him. He’s a very sympathetic salesperson in a customer service job.
Fijn te weten dat alles goed is verlopen.
Onze dank voor uw positieve reactie en graag tot een volgende bestelling!
PS. U kunt uiteraard ook collega’s, familie en bekenden attenderen op de besparingen bij 123inkt.nl 🙂
So Michael, here goes…
Dear Friends, Family, Co-workers and Acquaintances, check out 123inkt.nl for good deals on office supplies like ink cartridges. Ask for Michael van der Ploeg because I’d like to see him get credit for taking the few extra seconds it took to add that PS to his email.
You can find Michael here:
Michael van der Ploeg
klantenservice
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394PC Nederhorst den Berg
telefoon: +31 (0)294 787 123
fax: +31 (0)294 787 124
email: klantenservice@123inkt.nl
web: www.123inkt.nl
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend