Winnende gespreksvaardigheden
Klanten zoeken contact met een bedrijf, omdat zij bepaalde behoeften hebben. Ze zoeken naar een oplossing. Medewerkers zijn getraind in het toepassen van het beleid en het proces dat ontworpen is om efficiĆ«nt en effectief de klant te helpen. Deze interne focus leidt vaak tot een waslijst van āonmogelijkhedenā voor klanten.Ā Wel eerlijk, maar niet gewaardeerd vanuit de klant. Hoe kunt u zorgen dat uw medewerkers de klant positief behandelt in het klantcontact?
Deze training is ontwikkeld om in kleine groepen positief taalgebruik te leren en toe te passen in het klantcontact. Er wordt veel met eigen dilemmaās en casussen van deelnemers geoefend.
De deelnemers krijgen inzicht in de impact en waarde van positief taalgebruik vanuit het klantperspectief. Ze leren waardevolle gesprekstechnieken voor het opbouwen van positiviteit in de gesprekken.
Na afloop van de training kunnen deelnemers positief taalgebruik toepassen in hun gesprekken. Ze kunnen praten in oplossingen ĆØn wat āwel kanā en vermijden de focus op wat āniet kanā. Ze herkennen het effect van negatief en positief taalgebruik op de klanten en het merk. De deelnemers leren negatief taalgebruik te herkennen en om te buigen in positieve en eerlijke oplossingen voor de klant als onderdeel van de juiste klantbeleving.