De Ʃchte oplossing bieden
U wilt dat uw medewerkers meer kunnen betekenen voor uw klanten om klanten te binden en meer commercie uit bestaande relaties te behalen. U kunt snel en efficiƫnt alle vragen binnen het klantcontact afhandelen, of u kunt leren om invulling te geven aan de klantbehoefte achter de vraag. Hoe kunt u er achter komen wat de echte klantbehoefte is?
Deze training is ontwikkeld om in kleine groepen te leren ontdekken en ingaan op de echte klantbehoefte in het klantcontact. Er wordt veel met eigen dilemmaās en casussen van deelnemers geoefend.
Deelnemers leren zich te verplaatsen in verschillende klantscenarioās en de juiste vragen stellen om samen met de klant naar hun behoeft achter de vraag vast te stellen. Ze leren hun inlevingsvermogen te vergroten vanuit verschillende klanttypes, en het verschillen tussen de types.
Na afloop van de training zijn de deelnemers in staat de klantbehoefte achter de vraag vast te stellen. Ze zijn in staat om zich in te leven en mee te denken in oplossingen vanuit het bedrijf en vanuit de klant zelf. De deelnemers kunnen gesprekstechnieken toepassen om de kernbehoefte te identificeren. En gebruiken gesprekstechnieken om een op maat oplossingen aan te bieden vanuit het bedrijf en de klant bewust te maken op hun eigen oplossingsvermogen.