De kunst van verkopen

Ruimte creëren en pakken

Commercie en service gaan hand in hand. Bedrijven willen verkopen en zoeken de haakjes om cross- en up-selling te doen in het bestaande klantcontact. Het ‘koopproces’ van klanten komt niet altijd overeen met het verkoopproces van een bedrijf. Hoe krijg je de klanten zover dat ze willen kopen in plaats van dat u hen bezighoudt met verkopen?

Deze cursus is ontwikkeld om in kleine groepen te leren om klanten te laten kopen door commercie in te vullen in het belang van de klant. Er wordt veel met eigen dilemma’s en casussen van deelnemers geoefend.

Deelnemers krijgen inzicht in verschillende klanttypes en hun drijfveren om te kopen. Ze leren hoe ze vanuit het klantbelang verkoopkansen kunnen identificeren en de drempel verlagen om de klant te laten kopen.

Na afloop van de training zijn de deelnemers in staat commerciële kansen uit te nutten in het belang van de klant. Ze kunnen klantgericht verkopen en klanten makkelijker laten kopen door de juiste gesprekstechnieken in te zetten. De deelnemers hebben gesprekstechnieken geleerd om erachter te komen wat van belang is voor uw klant en hen te helpen om een passend product of dienst aan te bieden en de klant te begeleiden naar ‘ja’.

Praktische informatie

Voor wie

  • Callcenter medewerkers
  • Verkoop medewerkers
  • Retail en winkel medewerkers
  • Binnendienst en buitendienst

Competenties

  • Commercialiteit
  • Luisteren
  • Vragen stellen
  • Gespreksvaardigheid

Details

  • Locatie: Inhouse bij u
  • Duur: 8 uur
  • Groepsgrootte: 8-12
  • Investering: € 1.995,-

Interesse?

EarlyBridge zet uw gehele organisatie in beweging. Naar hogere klantgerichtheid, meer verkoop, efficiëntie, kortom: naar prestatie. Met een praktische mix van advies en training leren wij managers een cultuurverandering in gang te zetten en hiervoor medewerkers te mobiliseren.

[contact-form-7 id=”2413″]
Menu