Aanvraag Individuele coaching
Al eerder schreven we over het belang van reinforcement na het afronden van een training. Wanneer er bij het trainen niet aan reinforcement wordt gedacht, dan gaat het grootste deel van de aangeleerde stof verloren uit het geheugen. Dit betekent dat de training minder effectief is geweest.
EarlyBridge verzorgt hoogwaardige trainingen en neemt reinforcement altijd mee in het programma. Dit is uiteraard niet zonder reden. Wij benoemen hieronder de 5 belangrijkste feiten over een reinforcement tijdens en na een training.
Het is belangrijk om de training direct na afloop te laten opvolgen door reinforcement Onze hersens zijn lui, als ze geleerde stof niet actief gebruiken dan wordt deze informatie diep weggestopt. Reinforcement door bijvoorbeeld het stellen van vragen over de trainingsstof helpt om de hersenen te activeren.
Het is belangrijk om te zorgen voor betrokkenheid van de deelnemer tijdens de training reinforcement. Door al tijdens de training aandacht te geven aan de komende training reinforcement worden deelnemers gemotiveerd om ermee aan de slag te gaan.
Het doel is om een blijvende gedragsverandering te realiseren. Hier is een reinforcement training volledig op gericht. Tijdens de reinforcement training draait alles om het zorgen voor een verandering in het gedrag. Deelnemers worden gestimuleerd om het geleerde in de praktijk toe te passen en vervolgens feed back te geven op hun ervaringen. Een gedragsverandering vergt tijd en kan tussen de 66 tot 90 dagen duren.
Er wordt wel gedacht dat een smsāje per week voldoende is als het gaat om reinforcement. Dit is zeker niet juist. Het gaat niet om het versturen van herinneringen aan de training, maar het gaat om het herhalen van de stof en de hersenen stimuleren om het geleerde actief toe te passen
Een reinforcement training is bedoeld om het effect van een training te versterken. Een goed reinforcement programma richt zich op het versterken van de trainingsdoelen. Een goede intake omdeze scherp te krijgen is dan ook essentieel.
Een goed klantcontact is belangrijk. Wanneer het klantcontact onvoldoende is, dan kan dit u veel kosten. Zonde, want er zijn goede trainingen voor de verbetering van het klantcontact. Wilt u uw klantcontact verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend