Al eerder schreven we over het belang van reinforcement na het afronden van een training. Wanneer er bij het trainen niet aan reinforcement wordt gedacht, dan gaat het grootste deel van de aangeleerde stof verloren uit het geheugen. Dit betekent dat de training minder effectief is geweest.

Belangrijkste feiten over reinforcement

EarlyBridge verzorgt hoogwaardige trainingen en neemt reinforcement altijd mee in het programma. Dit is uiteraard niet zonder reden. Wij benoemen hieronder de 5 belangrijkste feiten over een reinforcement tijdens en na een training.

1. Reinforcement start direct

Het is belangrijk om de training direct na afloop te laten opvolgen door reinforcement Onze hersens zijn lui, als ze geleerde stof niet actief gebruiken dan wordt deze informatie diep weggestopt. Reinforcement door bijvoorbeeld het stellen van vragen over de trainingsstof helpt om de hersenen te activeren.

2. Betrokkenheid is belangrijk

Het is belangrijk om te zorgen voor betrokkenheid van de deelnemer tijdens de training reinforcement. Door al tijdens de training aandacht te geven aan de komende training reinforcement worden deelnemers gemotiveerd om ermee aan de slag te gaan.

3. Blijvende gedragsverandering

Het doel is om een blijvende gedragsverandering te realiseren. Hier is een reinforcement training volledig op gericht. Tijdens de reinforcement training draait alles om het zorgen voor een verandering in het gedrag. Deelnemers worden gestimuleerd om het geleerde in de praktijk toe te passen en vervolgens feed back te geven op hun ervaringen. Een gedragsverandering vergt tijd en kan tussen de 66 tot 90 dagen duren.

4. Herhaling en activatie van gebruik is de sleutel

Er wordt wel gedacht dat een sms’je per week voldoende is als het gaat om reinforcement. Dit is zeker niet juist. Het gaat niet om het versturen van herinneringen aan de training, maar het gaat om het herhalen van de stof en de hersenen stimuleren om het geleerde actief toe te passen

5. Trainingsdoelen en versterkingsdoelen

Een reinforcement training is bedoeld om het effect van een training te versterken. Een goed reinforcement programma richt zich op het versterken van de trainingsdoelen. Een goede intake omdeze scherp te krijgen is dan ook essentieel.

Trainen voor een beter klantcontact

Een goed klantcontact is belangrijk. Wanneer het klantcontact onvoldoende is, dan kan dit u veel kosten. Zonde, want er zijn goede trainingen voor de verbetering van het klantcontact. Wilt u uw klantcontact verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu