Feedbackmanagement is een vorm van management waarbij er vooral veel wordt geluisterd. Wanneer servicemedewerkers goed luisteren naar klanten, kan er veel geleerd worden uit wat er precies gezegd wordt. Het zijn namelijk vaak de klanten die een bedrijf leren hoe zaken kunnen verbeteren. Wanneer er optimaal wordt geluisterd en veranderingen worden in de praktijk gebracht, dan verhoogt de klanttevredenheid en verbetert het klantcontact.
Feedbackmanagement draait om goed luisteren naar klanten
Luisteren naar klanten staat gelijk aan leren. Ondernemingen die optimaal luisteren naar klanten, en ook gehoor geven aan wat zij horen, zorgen voor sterkere relaties en een betere dienstverlening. Servicemedewerkers hebben dagelijks met klanten te maken. Deze medewerkers kunnen worden getraind om uitsluitend volgens boekjes en scripts te werken, maar zij kunnen ook worden getraind om goed te luisteren naar wat klanten te vertellen hebben. Twee verschillende werkwijzen die ook zorgen voor twee compleet andere resultaten. Het beste resultaat wordt bereikt door goed te luisteren, dus met feedbackmanagement.
Het verbeteren van de customer experience
Als bedrijf wilt u dat de klantbeleving optimaal is en de kwaliteit van het gesprek borgen. U kunt er alles aan doen om de ervaring zo goed mogelijk te maken, maar wanneer er onvoldoende naar klanten wordt geluisterd realiseert u niet de beste customer experience voor uw klanten. Wanneer u aan de slag gaat met feedbackmanagement, dan zult u zien dat het klantcontact verbetert. Uw bedrijf wordt beter gewaardeerd door de klanten en de klantreis van A tot Z wordt als veel beter ervaren door uw klanten. U kunt hiermee ook uw resultaten verbeteren!
Met feedbackmanagement aan de slag
Feedbackmanagement start met het luisteren naar klanten, maar daar houdt het niet op. Het is vervolgens de bedoeling om daadwerkelijk iets te doen met wat u hoort van klanten. Uiteindelijk wordt feedbackmanagement ingezet om de klanten van een bedrijf als het ware een stem te geven binnen het bedrijf, bijvoorbeeld binnen de vormgeving van de klantenservice en de customer experience. Feedbackmanagement kan steeds verder ontwikkelen, waardoor er gewerkt kan blijven worden aan het versterken van relaties met klanten en het optimaliseren van de customer experience.
Wilt u de customer experience verbeteren?
De customer experience speelt een belangrijke rol in het succes van uw onderneming. Het spreekt voor zich dat u uw bedrijf aan de top wilt brengen, of houden. Wilt u hiervoor de customer experience verbeteren? Dan is EarlyBridge dƩ partij om u te ondersteunen. Op onze website vindt u een overzicht van onze mogelijkheden. Natuurlijk kunt u ook altijd vrijblijvend contact opnemen, zodat wij u kunnen vertellen wat wij specifiek voor uw onderneming kunnen betekenen.