Aanvraag Individuele coaching
Ieder bedrijf wil natuurlijk betrokken klanten. Via social media moet de interactie toenemen en hoe mooi is het wel niet als mensen over uw bedrijf gaan praten! Betrokken klanten zijn in de regel emotie gedreven klanten. Emoties zorgen immers voor de betrokkenheid. Waar we een stuk minder bij stilstaan is wel het feit dat juist deze emotie gedreven klanten een gevaar voor het bedrijf kunnen vormen.
Dit is precies hoe we het op zijn best kunnen omschrijven. De emotie gedreven klanten kunnen werkelijk de beste klanten van uw bedrijf zijn, maar zij kunnen zich met alle gemak vormen tot de meest gevaarlijke klanten. De reden is vrij eenvoudig. Deze klanten zijn emotioneel betrokken bij het bedrijf, waardoor zij vaak in een emotionele staat van beweging zijn. Het kan linksom of rechtsom. Wanneer er iets goed gaat, dan zijn zij intens gelukkig. Gaat er echter iets mis? Dan zijn zij intens ongelukkig over uw bedrijf en dit kan u veel kosten.
Niet iedere klant is evenveel emotioneel betrokken. Dit zorgt ervoor dat er verschillende emotieniveaus onder de klanten te vinden zijn. Hier zijn vijf niveaus in te vinden:
In de regel geldt dat de kosten of de schade hoger worden naar mate u een emotie gedreven klant harder laat crashen. Emotie gedreven klanten hebben hoge verwachtingen van uw bedrijf. Een positieve ervaring zal door een klant op emotieniveau 4 en 5 zeker worden verspreid over social media, bijvoorbeeld. U kunt zich voorstellen dat deze klanten precies hetzelfde doen wanneer de ervaring negatief is. Zeker wanneer een klant vervolgens de controle verliest (emotieniveau 5) kan dit uw bedrijf behoorlijk schaden.
U wilt natuurlijk emotie gedreven klanten, die erg betrokken zijn bij uw bedrijf en waar u daadwerkelijk uw voordeel mee kunt doen. Deze klanten zijn belangrijk, maar dan moet u wel negatieve ervaringen voorkomen. Streef daarom altijd voor de beste customer experience en customer journey. EarlyBridge helpt u graag verder. Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie of advies.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend