CX in de vrijetijdssector begint al thuis

Binnen veel branches begint de klantervaring pas wanneer er daadwerkelijk een dienst of product geleverd wordt. In de wereld van leisure, ofwel de vrijetijdssector, is dit vaak anders. Mensen boeken hun vakantie van tevoren of kopen een ticket voor een dagje uit al van tevoren via de website. Er bestaat dus tijd tussen het moment van het nemen van de beslissing om iets af te nemen en het daadwerkelijke event, of het nu een dagje uit gaat of om een complete vakantie. Ondernemers kunnen hier gebruik van maken, door de CX al sterk te maken als de consument nog thuis is.

De CX zo ver mogelijk uitstrekken

Hoe meer u de customer experience uitstrekt over een langere periode, hoe beter het is wanneer er volop focus is op het realiseren van een optimale ervaring. Stel dat het gaat om een dagje uit, zoals naar een pretpark. U kunt de CX al oppakken op het moment dat de consument een ticket koopt, zelfs als het vanaf dat moment nog weken duurt voordat de persoon in kwestie het pretpark daadwerkelijk bezoekt. Deze tijd kunt u goed gebruiken om de toekomstig bezoeker extra enthousiast te maken voor het bezoek. Laat spannende en leuke attracties zien, geen coupons weg voor een drankje of een hapje, laat iedereen al ruim voor de komst naar het pretpark kennismaken met alle sensaties die zij tegen zullen komen.

Onderhoud het contact na het bezoek aan het pretpark

Veel ondernemers houden zich goed bezig met het organiseren van de ervaring in aanloop aan een event, zoals een dagje in het pretpark, maar vergeten hierbij de periode ná het bezoek aan het pretpark. U kunt de CX verder strekken door ook het contact met de bezoeker te onderhouden ná het bezoek. Wanneer iemand een fantastische ervaring heeft gehad, dan is de kans groot dat deze persoon nog eens terug wil komen. Houd het contact ‘warm’ door regelmatig even iets van u te laten horen. Zo vergroot u de kans dat de bezoeker op korte termijn nog eens een ticket koopt.

Focus vooral op de consument thuis

Wanneer u actief bent in de vrijetijdssector, dan kunt u twee momenten onderscheiden waarop u indruk kunt maken met een fantastische customer experience. Op de eerste plaats is dit de tijd waarin u de consument thuis aanspreekt en op de tweede plaats is dit het moment van het bezoek aan uw gelegenheid, of het nu om een pretpark, een vakantiepark of een speeltuin gaat. De tijd thuis is vaak een stuk langer dan de tijd die daadwerkelijk op locatie wordt besteed. Toch wordt er meer aandacht besteed aan het realiseren van een goede CX op locatie dan wanneer de consument nog thuis is. Kortom, er moet vooral extra gefocust worden op het vormgeven van de CX in aanloop naar het bezoek van de consument.

Laat uw bezoekers voor u spreken

Zorg ervoor dat u uw toekomstig bezoekers al aanspreekt wanneer zij nog niet naar uw gelegenheid komen. Wanneer u hen nóg enthousiaster maakt over het bezoek, dan zullen zij dit zeker delen op social media en in fysieke sociale kringen. Zij brengen hun eigen enthousiasme over op anderen, via meerdere wegen, en dit levert u extra promotie op. Door de CX zo ver mogelijk uit te strekken en optimaal in te richten kunt u uw bezoekers voor u laten spreken, waardoor zij u helpen om uw onderneming te laten groeien.

De optimale ervaring voor bezoekers creëren

Het inrichten van een complete ervaring is niet eenvoudig. Het vraagt om tijd, om aandacht en om onderzoek. EarlyBridge helpt u graag bij het slim en effectief inrichten van de CX van uw bedrijf in de vrijetijdssector. Bent u benieuwd naar wat wij precies voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

Vorig bericht
Vitaliteit in het callcenter vergroten: 5 tips!
Volgend bericht
Top klantervaring + betrokken medewerkers = een beter resultaat!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu