Aanvraag Individuele coaching
In de wereld van mode vinden er voortdurend verschuivingen plaats. Deze branche behoort tot de eerste branches die online actief waren. Er zijn dan ook eindeloos veel online modewinkels te vinden. Deze modewinkels hebben zich in het verleden voornamelijk gericht op vrouwen. In hun ogen zijn dames en mode onlosmakelijk met elkaar verbonden. Is dit wel een juiste gedachte? Hebben mannen geen invloed in de customer journey?
Uit een recent onderzoek blijkt dat mannen grotere influencers zijn als het gaat om de aankoop van kleding van een vrouw. Zij zijn namelijk trendgevoeliger dan de dames. Dit blijkt uit een survey van No Ties, uitgevoerd onder 1.200 heren en dames, gericht op drie verschillende fases binnen de klantreis. Hieronder bespreken we de drie fases.
De eerste fase van de customer journey die nader onder de loep werd genomen is de fase Awareness. Hier is de fysieke winkel nog altijd sterker dan de online modeshop. De webwinkel is populairder wanneer het gaat om de oriƫntatie, maar uiteindelijk wint de echte winkel het op dit vlak. Het onderzoek laat zien dat 25 procent van de mannelijke millennials direct aan de slag gaat met nieuwe modetrends. Dit percentage ligt lager bij de dames, waardoor de heren kunnen worden gezien als de echte trendsetters.
Het maken van keuzes verloopt ook niet hetzelfde onder mannen en vrouwen. Als vrouwen kleding, schoenen of accessoires kopen, dan vinden zij het comfort en de prijs de belangrijkste factoren bij het maken van keuzes. De heren hechten hier veel minder belang aan. Binnen deze fase speelt ook het merk een belangrijke rol. Maar liefst 3 van de 5 kopers gaat uit van een voorkeur voor een bepaald merk. Dit geeft aan dat merkbekendheid voor bedrijven erg belangrijk is.
De laatste fase van de customer journey die werd onderzocht is de fase waarin de aankoop daadwerkelijk plaatsvindt. De populariteit van het online winkelen naar mode blijft stijgen. Ruim 6 op de 10 consumenten koopt weleens mode online. Toch wint ook hier de fysieke winkel het, want maar liefst 96 procent van de consumenten koopt (ook) mode in de winkelstraten.
Een kleine 35 procent van de ondervraagden koopt nooit mode online. De belangrijkste reden hiervoor is het ontbreken van de mogelijkheid om iets te passen. De sfeer en beleving spelen een belangrijke rol, zowel bij de online modewinkels als in de winkelstraten.
Het klantcontact is heel belangrijk voor de consument, of deze nu online naar mode shopt of liever in een fysieke winkel gaat speuren naar een nieuwe outfit. Wat vooral belangrijk is, is dat bedrijven het klantcontact afstemmen op de buyer persona, zodat er een optimale betrokkenheid bereikt kan worden. Wilt u uw klantcontact verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend