Customer Experience: 10 veelgebruikte definities

De customer experience speelt een belangrijke rol in het succes van bedrijven. Steeds meer bedrijven gaan hier daarom mee aan de slag. Meer dan driekwart van de bedrijven geeft aan gedeeltelijk of geheel te willen gaan concurreren op basis van de customer experience.

Wat is die customer experience nu echt? Er zijn veel verschillende definities van de customer experience, ofwel de klantervaring. EarlyBridge deelt 10 van deze definities met u.

Definitie 1

De customer experience kan in meerdere opzichten goed met een huwelijk worden vergeleken: een optimale eerste ervaring heeft een grote invloed op de verdere relatie.

Definitie 2

De customer experience is een waarde die groeit gedurende de opbouw van de relatie met de klant door middel van aanbevelingen, loyaliteit, vertrouwen en communicatie.

Definitie 3

De customer experience is het realiseren van persoonlijke, gedenkwaardige interacties die ervoor zorgen dat de klant meer tijd wil doorbrengen met het betreffende bedrijf.

Definitie 4

De customer experience is de mate waarin het bedrijf voldoet aan de verwachtingen die de klant heeft van de interactie met de betreffende onderneming.

Definitie 5

De customer experience is de complete ervaring van de klant met de interactie tussen de klant zelf en het bedrijf.

Definitie 6

De customer experience omvat alles wat een bedrijf doet voor de klanten en hoe de klanten zich voelen wanneer zij contact hebben met het bedrijf.

Definitie 7

De customer experience beantwoordt de vraag van de consument op een manier waarop zij die vraag graag beantwoord ziet.

Definitie 8

De customer experience is de verandering van een persoon die tot voor kort helemaal niets van uw bedrijf af wist in een persoon die van uw bedrijf houdt en het bedrijf graag aan bekenden aanbeveelt.

Definitie 9

De customer experience is de combinatie van pijntjes en pleziertjes die worden ervaren tijdens het gebruik van de dienst of het product van een bedrijf.

Definitie 10

De customer experience is een combinatie van onbewuste en bewuste aspecten van een bezoek, een aankoop of een dienst.

Wat is een customer experience nu echt?

Het mag duidelijk zijn dat de customer experience veel definities kent. Uiteindelijk draait het om de totale beleving van de klant met uw bedrijf. Deze beleving start al bij de zoektocht naar het juiste bedrijf. Bedrijven moeten optimale aandacht besteden aan het inrichten van de customer experience om er maximaal voordeel uit te halen. Dit is niet eenvoudig, maar wel altijd mogelijk.

U kunt zich laten ondersteunen door EarlyBridge. Wij hebben een ruime ervaring in het optimaliseren van de customer experience. Ontdek op onze website wat wij precies kunnen betekenen voor u en uw bedrijf. Uiteraard kunt u ook altijd vrijblijvend contact met ons opnemen voor meer informatie of advies.

Vorig bericht
Welke invloed heeft Voice op de customer experience?
Volgend bericht
Customer Centricity: staat de klant echt op één?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu