Aanvraag Individuele coaching
Bedrijven promoten hun korte en heldere communicatielijnen naar de consumenten toe. Dat is natuurlijk fantastisch en vaak een USP. Alle klanten houden van transparant contact. We horen bedrijven een stuk minder over de interne communicatielijnen. Onderzoek van TrainTool heeft uitgewezen dat het hier helemaal niet zo goed mee gesteld is. Bijna de helft van de respondenten in een recent onderzoek gaf aan dat de communicatie tussen leidinggevenden en werknemers flink te wensen overlaat. Zonde, want dit heeft een negatief effect op het klantcontact.
Veel ondernemingen hebben te maken met interne communicatieproblemen. Deze komen het meest voor tussen leidinggevenden en werknemers. Volgens het onderzoek, waarvoor duizend werknemers werden ondervraagd, is 45% van de werknemers ontevreden over de communicatie met de leidinggevende(n). Maar liefst 3 op de 5 personen gaven aan dat er problemen met de leidinggevende(n) zijn die niet worden uitgesproken.
De onderlinge band kan een stuk beter volgens de respondenten. Er wordt geen blijk van waardering gegeven door leidinggevenden, volgens 10% van de ondervraagden, en 11% geeft aan dat er onvoldoende beschikbaarheid en aandacht bestaat. Dit zorgt er ook voor dat het voor werknemers vaak niet duidelijk is wat er nu van hen wordt verwacht door de leidinggevende(n). Dit werkt door naar de volgende communicatielijn en dit hebben bedrijven niet in de gaten. Uiteindelijk zijn het namelijk juist deze werknemers die verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van klantcontact.
āZorg eerst voor jezelf en dan pas voor een anderā. Iedereen kent de uitspraak wel. Iemand is pas goed in staat om voor een ander te zorgen wanneer deze eerst zichzelf goed verzorgd. Dit gaat ook op voor bedrijven. Wanneer de interne communicatie niet in orde is dan kan er niet worden verwacht dat de communicatie naar buiten toe, het klantcontact, wel volledig in orde is. Om het klantcontact te verbeteren moet men dus eerst naar binnen kijken en daar de manier van communiceren optimaliseren.
Een slechte communicatie tussen leidinggevenden en werknemers heeft een negatieve invloed op het klantcontact. Kan de communicatie in uw organisatie beter? Volg dan een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend