Boektip: Drive – De waarheid over motivatie

Drive geeft het antwoord op de vraag: wat motiveert ons nu echt? Jarenlang hebben werkgevers aangenomen dat het de materiële beloningen waren die zorgden voor de motivatie van medewerkers. Hoe meer geld en hoe meer bonussen, hoe beter de prestaties op de werkvloer. In het boek Drive wordt uitgelegd waarom materiële beloningen geen motivatie zijn en welke zaken dan wél zorgen voor de juiste motivatie van medewerkers.

Waarom het boek Drive?

Wat is het nu precies dat leidt tot intrinsieke motivatie? Dit boek laat u zien dat het allemaal terug kan worden gebracht naar drie belangrijke factoren, namelijk meesterschap, zingeving en autonomie. De auteur laat zien waarom motivatie en materiële beloningen in de praktijk helemaal niets met elkaar te maken hebben. U leert hoe u medewerkers wél echt kunt motiveren en op welke manier u het maximale haalt uit ál uw personeel. Wij raden dit boek aan, omdat het boek u leert hoe prestaties worden verbeterd door gebruik te maken van slimme oplossingen. Deze bestseller uit New York is vertaald in meer dan 30 talen en werd in de Benelux al meer dan 10.000 maal verkocht.

Waarheid over motivatie

Drive is een Nederlandstalig boek van Daniel Pink. Deze paperback editie uit augustus 2016 (twaalfde druk) bevat 240 pagina’s en is hét boek voor coaches en leidinggevenden. Dit boek leert u alles over wat ons motiveert. Het boek Drive is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is gebaseerd op een wetenschappelijk onderzoek dat uit is gevoerd over een tijdlijn van maar liefst een halve eeuw. Na 50 jaar onderzoek kunnen er duidelijke conclusies worden getrokken. De resultaten laten zien dat mensen vooral gemotiveerd raken wanneer zij zelf de touwtjes in handen hebben, wanneer zij zich kunnen blijven ontwikkelen en wanneer zij het gevoel hebben dat zij goed doen. Dit zijn de zaken die ons écht motiveren. Bestel Drive hier.

Motivatie in de praktijk

Nog altijd zijn er veel werkgevers die denken dat personeel gemotiveerd wordt door materiële beloningen. In het boek Drive laat Daniel Pink zien dat wat het bedrijfsleven doet ver weg staat van wat de wetenschap ons aanbeveelt als het om motivatie gaat. Drive leert u in de praktijk om te gaan met de belangrijkste elementen die écht motiveren. Het boek laat u kennis maken met slimme oplossingen die u helpen om de prestaties van medewerkers te optimaliseren. Dit boek bevat de beste tips voor managers die meer uit hun teamleden willen halen.

Ontwikkel uw medewerkers

We willen allemaal het maximale uit onze medewerkers halen. EarlyBridge helpt bedrijven om dit te realiseren, zodat medewerkers klaar zijn voor de toekomst en het optimale uit zichzelf halen voor het bedrijf. U bent bij ons altijd welkom voor een passende training.

Vorig bericht
Welke invloed heeft Voice op de customer experience?
Volgend bericht
Verandering van gedrag vereist even stilstaan

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.