Boektip: Beïnvloed anderen, begin bij jezelf – Omgaan met elkaar

Het is fijn wanneer we op een goede, leuke manier met elkaar omgaan. De interactie wordt door beide partijen als positief ervaren en daar komen mooie dingen uit voort. Dit weten we natuurlijk allemaal. Toch lukt het ons niet om met iedereen even leuk en plezierig om te gaan. Hier geven wij de ander vaak de schuld van, want ‘wij zijn aardig’, toch? Wanneer het niet klikt met een ander, is het dan wel altijd de schuld van die ander? Stof tot nadenken, zeker omdat u weet dat de ander van mening is dat het uw schuld is. Hoe gaan we nu écht beter met elkaar om? Daar gaat het boek Beïnvloed anderen, begin bij jezelf over.

Waarom het boek Beïnvloed anderen, begin bij jezelf?

De Roos van Leary laat ons duidelijk zien dat we kunnen voorspellen hoe anderen reageren. Het boek Beïnvloed anderen, begin bij jezelf maakt gebruik van de Roos van Leary en gaat in op de patronen tussen mensen. Het boek laat u zien waarom deze patronen niet altijd gelijk zijn, waarom patronen tussen mensen soms knellen én wat u kunt doen om de interactie positief te beïnvloeden.

Invloed eigen gedrag op team

Het feit dat dit boek al bezig is aan de twaalfde druk zegt veel over de impact van Beïnvloed anderen, begin bij jezelf. Het boek is geschreven door Bert van Dijk, een paperback die in deze editie werd uitgebracht in 2015, met 110 pagina’s waar u makkelijk doorheen leest. Het mooie van dit boek is wel dat u veel leert over uzelf en over anderen. Waarom klikt het met de ene persoon wel en met de ander niet?

Ligt dit aan u of ligt dit aan de andere partij? Het boek Beïnvloed anderen, begin bij jezelf geeft u inzicht in de manier waarop u interactie kunt beïnvloeden en daagt u uit om het eens anders aan te pakken. U zult zien dat het resultaat verrassend is. Auteur Bert van Dijk wordt gezien als dé expert op het vlak van interactie en dit merkt u aan alles wat u leert van deze publicatie. Bestel Beïnvloed anderen, begin bij jezelf hier.

Vertaling naar de dagelijkse praktijk

We kennen allemaal wel iemand, en waarschijnlijk meerdere mensen, waarmee we gewoon niet zo goed door één deur kunnen. Soms lijkt het wel alsof we ons al aan iemand irriteren als de persoon in kwestie alleen maar ademhaalt. Dit staat een positieve interactie in de weg. Het boek Beïnvloed anderen, begin bij jezelf leert u hoe u in de praktijk omgaat met lastig gedrag.

Dit boek laat u realiseren dat u enkel invloed heeft op uw eigen gedrag en dat het nodig is om te focussen op wat u uit het contact wilt halen. Het boek daagt u ook uit om de zaken eens anders aan te pakken dan u tot nu toe gedaan heeft. Beïnvloed anderen, begin bij jezelf leert u vooral om meer ontspannen te leven, doordat u minder last heeft van anderen.

Interactie met klanten optimaliseren

Het contact kan stroef verlopen met een medewerker, met een collega of een leidinggevende. Het komt ook veel voor dat de interactie met klanten niet verloopt zoals het wel nodig is om een goede customer experience te realiseren. EarlyBridge helpt u graag een hogere klantgerichtheid te bereiken en meer te halen uit het contact met uw klanten.

Vorig bericht
Leiding geven aan een virtueel team: zo doet je dat!
Volgend bericht
Millennials willen een andere leiderschapsstijl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu