Het bijscholen van personeel is eigenlijk altijd een goed idee. Steeds meer bedrijven reserveren budget en tijd voor het bijscholen van medewerkers. Hier haalt het bedrijf voordeel uit, maar de werknemers halen er ook voordeel uit. Zelfontwikkeling heeft op iedereen een positieve uitwerking. Voor uw bedrijf ligt het belangrijkste voordeel op het vlak van prestaties. Bijscholing zorgt namelijk voor betere prestaties van medewerkers. EarlyBridge geeft u nog 5 voordelen van bijscholing van personeel.

1. Medewerkers ondernemen sneller actie

We leven in een snel veranderende maatschappij. Dit zien we ook terug binnen bedrijven. Meer dan eens wordt er van personeel gevraagd om de zaken net even iets anders aan te pakken. Ook moeten zij snel kunnen schakelen als er direct actie nodig is. Medewerkers die gewend zijn aan bijscholing zullen sneller schakelen, sneller actie ondernemen en ook sneller weer helemaal ‘bij’ zijn.

2. Personeel wordt flexibel inzetbaar

Hoe meer medewerkers weten, hoe makkelijker zij op meerdere plekken in te zetten zijn. Het is zeker niet zo dat bijscholing beperkt moet blijven tot de functie waarin een medewerker actief is. Het is juist goed, en vaak ook prettig voor de medewerker, om aandacht te besteden aan nieuwe disciplines. Valt er een personeelslid voor langere tijd uit, bijvoorbeeld wegens zwangerschap of ziekte, dan kunnen andere personeelsleden de taken eenvoudig overnemen als zij goed en veelzijdig bijgeschoold zijn.

3. Bijscholing realiseert meer productiviteit

U wilt natuurlijk optimale productiviteit onder uw medewerkers zien. Dit gaat echter niet vanzelf. Zeker wanneer taken dagelijks hetzelfde zijn gaat de productiviteit makkelijk verloren gedurende de dag. Bijscholing zorgt voor meer productiviteit onder uw medewerkers, waardoor doelen sneller behaald worden en taken effectiever uitgevoerd worden.

4. Personeel blijft langer in dienst

Eén van de belangrijkste redenen van werkgevers om personeel juist niet bij te scholen is de angst dat medewerkers vertrekken wanneer zij meer geleerd hebben. Werkgevers zijn bang dat beter ontwikkelde personeelsleden makkelijker een betere baan zullen vinden. In de praktijk blijkt juist dat personeel langer in dienst blijft bij een bedrijf dat hen volop mogelijkheden biedt om door te groeien. Het verloop wordt dus juist teruggedrongen wanneer er voldoende aandacht voor bijscholing is.

5. Bijscholing is fijner voor uw klanten

Iets wat vaak vergeten wordt is het effect van bijscholing van personeel op klanten. Het klantcontact met een goed opgeleide medewerker verloopt heel anders dan het contact met een medewerker die minder sterk ontwikkeld is. Door middel van bijscholing zorgt u ervoor dat uw medewerkers meer weten, beter weten te handelen en slimmer in weten te spelen op de behoeften van de klant. Dit zorgt voor een betere customer experience, voor meer loyale klanten en een hogere klanttevredenheid in het algemeen.

EarlyBridge helpt u verder

U bent bij EarlyBridge aan het juiste adres wanneer u het klantcontact wilt verbeteren, wanneer u de customer experience wilt optimaliseren of wanneer u medewerkers ontwikkelingsmogelijkheden wilt bieden. Wij bieden diverse trainingen en cursussen. Bekijk ons aanbod eenvoudig online of neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of advies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.