Aanvraag Individuele coaching
Bedrijven denken heel anders over de klantervaring die geboden wordt dan klanten. Maar liefst 3 op de 4 bedrijven geven aan dat de klant centraal staat en dat de klantervaring optimaal is. Wanneer aan de klanten van deze bedrijven wordt gevraagd of zij het hiermee eens zijn, dan geven 7 op de 10 personen aan dat dit niet het geval is. Volgens hen kan de klantervaring veel beter.
We leven in een tijd waarin het heel makkelijk is om bedrijven, producten en diensten te reviewen. Het internet staat vol met klantervaringen. Bedrijven besteden hier te weinig aandacht aan. Een groot deel van de consumenten heeft het idee dat er niets wordt gedaan met de feedback die zij geven. Ook zijn de consumenten van mening dat zij te weinig door bedrijven waaraan zij loyaal zijn worden gewaardeerd. Dit alles gaat ten koste van de algemene klantervaring.
Bedrijven vinden het lastig om alle feedback van klanten bij te houden. Meer dan 30 procent van de ondernemingen geeft eerlijk toe dat er moeite bestaat om alle digitale verwachtingen van klanten te beantwoorden, simpelweg omdat zij het lastig vinden om bij te blijven met de ontwikkelingen op technologisch gebied.
Een goede klantervaring is belangrijker dan veel bedrijven denken. Wanneer aan consumenten gevraagd wordt of zij bereid zijn om iets meer te betalen voor een betere klantervaring, dan wordt deze vraag door meer dan 80 procent bevestigend beantwoord. Dit betekent dat ruim 4 op de 5 consumenten meer waarde hecht aan een goede klantervaring dan aan het prijskaartje, zolang de prijs binnen redelijke grenzen blijft.
Dit is een gemiddelde wereldwijd. Wanneer we uitsluitend naar Nederland kijken, dan zien we dat bijna driekwart van alle consumenten bereid is om iets meer te besteden in ruil voor een klantervaring van betere kwaliteit.
Het klantcontact speelt een zeer belangrijke rol in de totale klantervaring. Het is dan ook een goede stap om het klantcontact te optimaliseren. Wilt u uw klantcontact verbeteren? Volg een training, workshop of neem contact op voor advies op maat.
Ben jij geĆÆnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creƫert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creƫren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creƫert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend