Aanvraag Individuele coaching
U wilt dat uw klant beslist om een aankoop bij u te doen. Het spreekt voor zich dat u het liefst ziet dat elke klant een product bij u koopt of een dienst van u afneemt. Dit gaat niet vanzelf. Klanten nemen beslissingen voor maar liefst 95 procent geheel onbewust. Om invloed te krijgen op de beslissingen die klanten nemen is het dus belangrijk om in te spelen op het onbewuste denkproces van de klant. EarlyBridge geeft u inzicht in 6 manieren waarop beslissingen van klanten kunnen worden beïnvloed.
Het wegnemen van onzekerheden over een product of dienst staat gelijk aan het overtuigen van de klant om het product of de dienst af te nemen. Onzekerheden worden weggenomen door bewijzen van expertise. Als de expert zegt dat het goed is, dan zal het ook wel goed zijn. Dit is de gedachte achter het principe. Zet uzelf neer als expert, laat uw eerder behaalde prestaties en prijzen zien, maak duidelijk dat u weet waar u over praat. Zo neemt u de onzekerheid weg en overtuigt u de klant.
Klanten gaan af op wat anderen zeggen. Een advertentie in een landelijk dagblad is betrouwbaarder dan een kleine vermelding in een lokaal weekblad. De buurman van om de hoek is betrouwbaarder dan de verkoper. Maar liefst 7 op de 10 consumenten vertrouwen op het oordeel van anderen en baseren daar hun beslissingen op. Het is daarmee aan u om zo veel mogelijk goede recensies te verzamelen. Dit doet u het best online en op een onafhankelijk platform.
Perfectie bestaat niet. Dit weet de klant ook. Klanten waarderen eerlijkheid. In ruil daarvoor geven ze waardering en loyaliteit terug. Natuurlijk prijst u uw product of dienst aan met zo veel mogelijk voordelen. Toch scoort u hogere punten wanneer u ook één nadeel benoemt. In het beste geval is dit uiteraard een nadeel dat kan worden omgevormd in een voordeel. Door een nadeeltje te noemen laat u merken dat u eerlijk bent richting de klant en klanten belonen dit vaak met een aankoop.
Een kleine beloning kan een wereld van verschil maken. Nieuwe klanten werven is niet eenvoudig, maar wel nodig om te blijven groeien. Klanten laten zich makkelijk over de streep trekken wanneer er een kleine beloning tegenover staat. Denk bijvoorbeeld aan een korting van 5 of 10 procent op de tweede aankoop wanneer de eerste aankoop wordt afgerond. Start dus met geven om er meer voor terug te krijgen.
Een persoonlijke aanpak is heel belangrijk. Een consument zal eerder zaken willen doen met een vriend dan met een vreemde. Het is aan bedrijven om een vertrouwensband op te bouwen en dit wordt het best gedaan door alles zo veel mogelijk te personaliseren. Hoe meer u het klantcontact personaliseert, hoe positiever de invloed op de beslissingen van de klant is.
Ieder bedrijf heeft een imago. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat uw bedrijf wordt gezien als een sympathiek bedrijf. Zorg ervoor dat u altijd communiceert vanuit een positieve instelling en stel u vriendelijk op naar elke klant, dus ook naar de klant die negatieve feedback achterlaat op uw social media pagina. Werk voortdurend aan een goed en sterk imago voor uw bedrijf, want imago speelt een belangrijke rol bij het maken van aankoopbeslissingen.
Klantgericht handelen is altijd belangrijk wanneer u zo veel mogelijk invloed wilt hebben op de beslissingen die uw klanten nemen. Medewerkers moeten volledig ingesteld zijn op de behoeften en verwachtingen van de klant. Ziet u verbeterpunten? EarlyBridge biedt diverse interessante trainingen rondom klantcontact en klantgericht Handelen. Wilt u meer informatie of advies? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bekijk ons open aanbod.
Ben jij geïnteresseerd in Teaming en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.
In de onbevreesde organisatie bespreekt Amy Edmondson in drie delen de kracht, de toepassingen op het werk en de creatie van een onbevreesde organisatie, een organisatie waarin het leiderschap een veilige ruimte creëert voor diversiteit en inclusie. Dit speelt een sleutelrol in organisaties die zich willen richten op groei, duurzaamheid en innovatie. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.De onbevreesde organisatie
Extreme Teaming is een boek met een actuele boodschap die de kern blootlegt van succesvolle bedrijfsvoering: vertrouwen creëren en kaders zetten. Stap voor stap leggen de auteurs hoe leiders via Teaming succesvol kunnen bijdragen aan de bedrijfsvoering op het gebied van innovatie, productiviteit en conflictoplossing. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Extreme Teaming
Teaming is gebaseerd op het idee dat we, in een complexe omgeving met uitdagende opdrachten en een continu veranderende klantvraag, nooit meer uit kunnen gaan van statische concepten. We hebben alles en iedereen nodig om innovaties te doen, om resultaten te boeken en om mensen betrokken te laten zijn. Leiders worden uitgedaagd zowel op het gebied van motiveren als faciliteren. Na het invullen van de onderstaande velden kan u de boekbespreking als document (pdf) downloaden.Teaming
Als leiders verandering willen faciliteren en de ontwikkeling van individuen en teams stimuleren dan heb je gedeelde beelden nodig. Overeenstemming over modellen en concepten waardoor de discussie effectiever kan worden gevoerd, snelheid in besluitvorming wordt gerealiseerd en de verbinding tussen mensen tot stand kan komen.
Het versterken en ontwikkelen van aanpassingsvermogen. Motiveren van mensen door aandacht te besteden aan het versterken van kennis en vaardigheden. Daarbij is voor Teaming leidend dat de focus ligt op wendbaarheid als kerncompetentie. Wendbare individuen en teams leiden in Teaming tot het optimaal gebruik van informatie en kwaliteiten. Daarbij worden statische modellen losgelaten.
Teaming valt of staat bij de inbreng van kennis, vaardigheden en expertise van binnen en buiten bestaande teams. Inbreng van mensen die meningen willen geven, vragen durven stellen en uitdagingen doen. Daarvoor creëert een leider de atmosfeer waarin dit mogelijk is. Oprechte nieuwsgierigheid en continu leren zijn de leidende begrippen hierin.
Mensen motiveren en de focus op relaties en communicatie leggen kan alleen als er een visie als het fundament onder een beweging. Mensen hebben als individu en als teamlid een perspectief nodig om keuzes te kunnen maken en commitment te laten zien. Vooral het omarmen van het waarom achter een visie is daarbij van belang. Niet het corporate papier maar het eigen verhaal is daarbij leidend