Zet 3D in voor een betere aankoop ervaring

De online winkelervaring wordt steeds beter. Online verkopen is helemaal van nu én heeft de toekomst. Dat betekent dat we voortdurend willen vernieuwen wanneer het gaat om de technologieën voor online verkopen. Eén van de technologieën die we hierin graag meenemen is de 3D winkelervaring. Wat maakt 3D nu zo interessant voor online winkels? In dit blog bespreken we het.

Producten onderzoeken

Online winkels bieden consumenten veel voordelen, zoals natuurlijk het gemak van shoppen vanuit huis en een snelle thuisbezorging. Toch hadden de online winkels tot nu toe ook een belangrijk nadeel ten opzichte van de fysieke winkels, namelijk het bieden van de mogelijkheid om producten te onderzoeken. In een webwinkel zien we een foto van een product, maar we kunnen het product niet vanuit iedere gewenste hoek bekijken. Met 3D productafbeeldingen komt hier verandering in. Producten kunnen alle kanten op worden rondgedraaid en vanaf iedere hoek worden onderzocht door de consument.

Meer interactie

Interactie wordt een steeds belangrijker onderdeel binnen de customer experience. Hoe meer interactie, hoe beter. Ook hierin liggen natuurlijk voldoende mogelijkheden wanneer wordt gekozen voor 3D productweergave. Een 3D-weergave heeft geen blinde vlekken en biedt dus geen reden tot bezorgdheid over de authenticiteit van het product. In- of uitzoomen, het object draaien en het in beweging houden, zijn slechts enkele van de functies die 3D-beeldvorming heeft.

Er zijn ook online verkopers die demovideo’s tonen waarin producten in actie kunnen worden gezien. Dit zou de online winkelervaring sterk verbeteren. Onderzoek laat zien dat maar liefst 95 procent van de respondenten de voorkeur geeft aan interactieve 3D-weergave boven het afspelen van dergelijke video’s.

De resultaten van TSUM

TSUM behoort tot de grootste warenhuizen van Oost-Europa, handelend in luxe goederen. Dit bedrijf heeft als eerste onderneming ter wereld meer dan 40.000 producten uit het assortiment 3D gedigitaliseerd. De conversieratio steeg met een kleine 40 procent voor producten uit het assortiment schoenen en tassen. Het is dus zeker effectief om te kiezen voor een 3D-weergave van producten in een webwinkel.

De toekomst ligt in AI

Er bestaat geen twijfel meer. De toekomst van e-commerce ligt binnen AI, artificial intelligence. Van het verbeteren van zoekmogelijkheden tot het verbeteren van personalisatie en voorspellende aanbevelingen, AI heeft zichzelf bewezen als een onmisbare e-commerce assistent. AI kan bijhouden hoe klanten omgaan met 3D productafbeeldingen, waar retailers weer goed op in kunnen spelen om de online winkelervaring verder te verbeteren.

EarlyBridge ondersteunt

De ontwikkelingen en technologieën volgen elkaar tegenwoordig snel op, zeker ook wanneer het gaat om oplossingen voor het verbeteren van klantcontact, customer experience en customer journey. EarlyBridge biedt diverse workshops en trainingen op deze vlakken en zorgt voor gerichte advisering. Interesse? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Vorig bericht
Verbeter de customer experience in de horeca: 3 tips
Volgend bericht
Durf feedback te geven en te ontvangen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu